אורית סטרוק, מנהלת המחלקה המשפטית של הישוב היהודי בחברון, מסבירה בראיון לערוץ 7 את העוול הנורא שגרמה לדבריה פסיקת בג"ץ לרוכשים היהודים של בית השלום בחברון, "מה שקורה בבית השלום זה גזל כפשוטו, בלי קשר לארץ ישראל, זה פשוט גזל".

לדברי סטרוק המדינה מיקדה את טענותיה נגד המתיישבים בחברון לא בשאלת הבעלות על הנכס, לגביה המדינה הסבירה כי אינה יכולה לקבוע מי צודק, אלא בטענה לפיה משניטלה החזקה על הנכס בכוח יש להשיב את המצב לקדמותו. לדבריה, "שופטי בג"ץ התעלמו לחלוטין מטענתנו, לפיה החזקה על הבית נמסרה מיד עם רכישתו, וקבעה כי העובדה שראג'בי שיפץ את הנכס הופכת אותו לבעל החזקה. זה אבסורד, האם הזמנת שיפוצניק לבית מהווה מסירת חזקה?", שואלת סטרוק.

לדבריה, מוכר הנכס הערבי שכנגדו מתנהלים כל ההליכים הוא ערבי תושב חברון בשם ראג'בי, אולם לדבריה אין ראג'בי אחד, אלא יש ארבעה ראג'בי. "ראג'בי הראשון הוא זה שעוד באותו לילה בו התבצעה הכניסה לבית השלום רץ למשטרת חברון ומסר גרסה לפיה לא היו דברים מעולם והוא מעולם לא מכר את הנכס, אלא שאז בחדר השני ישבו נציגי הישוב היהודי בחברון, והראו את קלטת הוידאו המפורסמת בה מצולמת המכירה וספירת הכסף על ידי ראג'בי".

אז, מספרת סטרוק, צץ ראג'בי השני, אשר כדבריה טען כי אמנם היתה מכירה אלא שזו בוטלה כבר בשנת 2004, והכסף ששולם עבור הבית הוחזר. הרשות הפלסטינית אף שלחה עו"ד לירדן שהחתים שם את איש הקש תוך איומים והפחדות, על מסמך בו הוא מאשר כי המכירה בוטלה כבר בשנת 2004. טענה זו, על חזרה מהמכירה, טוען ראג'בי גם היום בעומדו מול בית המשפט.

אלא שכנגד טענה זו ישנן קבלות על התשלומים שהועברו אליו, קבלות שהמחלקה לזיבהוי פלילי של המשטרה אישרה את האוטנטיות שלהן, ובהן מתועדים תשלומים הממשיכים על לחודש מרץ 2005, כך שהמדינה לא יכולה לעמוד מאחורי הגירסה הזאת.

הראג'בי השלישי לדבריה, זהו ראג'בי של קלטת השמע, בה הוא מספר לידידו את כל סיפור מכירת הבית, ואת ההתנכלויות והמעצרים שהוא חווה מצד הרשות הפלסטינית, המתנכלת לו מאז נודע על המכירה. לדבריה זהו ראג'בי האמיתי, מאחוריו המדינה היתה צריכה להתייצב, אלא שלדבריה הפרקליטות בחרה להמציא, בהינף מקלדת, ראג'בי רביעי.

על פי אותה גרסה, אכן הייתה עסקה, אכן שולם כסף, אלא שהעסקה לא הושלמה, ואם העסקה לא  הושלמה הרי שאין להעביר את החזקה בבית. אלא שגרסה זו היא גרסה של הפרקליטות, ראג'בי עצמו כלל אינו עומד מאחוריה. לטענת סטרוק, שופטי בג"ץ סירבו לקרוא את המסמכים והראיות, משום שאם היו קוראים היו מבינים את האבסורד בדברים.

"וכך", קובעת סטרוק, "על פי גרסת הפרקליטות ובאישור בג"ץ באה המדינה ומחרימה את הנכס, פשוט גזל, וזה עוד לפני שמדברים על ארץ ישראל. ואחרי כל זאת, ואחרי כמעט מיליון הדולר אותם שילם הישוב היהודי, אנחנו נדרשים לשלם עוד 15,000 ₪ לאותו ראג'בי".