מפלגת מימד, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור והשר עמי איילון ממשיכים לחפש בית פוליטי ואפשרות לסידור עבודה בכנסת הקרובה. בתחילת השבוע הם ניסו להיכנס למפלגת השמאל החדשה שלא כל כך רצתה אותם ועכשיו הם מנסים למכור את מרכולתם במפלגת הירוקים.

ראש ישיבת מעלה גלבוע ורב קיבוץ לביא, הרב יהודה גלעד, שהיה בעבר ח"כ מטעם מפלגת מימד, אומר בראיון לערוץ 7 כי הוא כבר מזמן לא משתייך למפלגת מימד, אבל הוא חייב לציין שכשהוא מביט על מה שקורה כיום במימד "זה במקרה הטוב מגוחך ובמקרה הרע עצוב לראות איך מפלגה שבעבר ייצגה את המרכז הפוליטי, התבוללה בתוך מפלגת העבודה והפכה להיות מפלגת שמאל קיצונית".

לדבריו הרעיון של מפלגת מימד היה ליצור מפלגת מרכז שתהווה גשר גם בנושאים המדיניים וגם בענייני הדת במדינה, רעיון שעדיין חי אצל רבים. לצערו מפלגת מימד לא משקפת כיום את הרעיונות שהיו בה בעת שהוקמה. הרב גלעד מציין שצריך לזכור שהתמורות המדיניות שהיו במדינה הביאו להתפכחות אצל רבים שכבר לא כל כך נותנים צ'אנס לשלום עם הפלשתינים, כך שגם בנושאים המדיניים תומכי מימד בעבר שינו את דרך החשיבה שלהם.

הרב יהודה גלעד משוכנע שגם כיום עם ישראל צריך מפלגה שתשמש כגשר בין דתיים לחילונים כפי שהייתה מימד בתחילת דרכה.

הוא סבור שאם המפלגה הדתית-ציונית המאוחדת החדשה שהוקמה בימים האחרונים, תכלול בתוכה גם אנשי מרכז אין לו ספק שרבים בציבור הדתי שהיו בעבר מתומכיה של מפלגת מימד יתמכו גם הם במפלגה הציונית-דתית החדשה.

הרב גלעד מדגיש כי אין לו ביקורת על ח"כ הרב מלכיאור כאיש, כי לדבריו מדובר בפרלמנטר מצוין, פוליטיקאי הגון ואיש חרוץ, אלא שמימד הפוליטית כיום מייצגת ציבור קטן ביותר.