אלי בן מנחם, המכהן בשנתיים האחרונות בתפקיד יו"ר סיעת קדימה בהסתדרות, הודיע הבוקר ליו"ר מפלגת קדימה ציפי ליבני, כי יתמודד בבחירות המקדימות הקרובות של המפלגה לכנסת.


בן מנחם, אשר עזב את מפלגת העבודה לפני כ-3 שנים ומילא בעברו שורה של תפקידי מפתח חברתיים דוגמת סגן שר במשרד השיכון והתמ"ס בממשלות יצחק רבין ז"ל ואריאל שרון, מתכוון להמשיך לייצג השכבות החלשות בישראל ולהיות כתובתם גם בכנסת הבאה ומצעו יתייחס לכך.

"המשבר הגלובאלי הנוכחי מחייב את כל אנשי הכלכלה והחברה המנוסים ביותר, לגלות אחריות לאומית ולעמוד לצידם של עשרות אלפי האזרחים שייפגעו מכך" אומר בן מנחם ומוסיף, "אין דבר כואב יותר מאשר הורה שצריך לעמוד מול ילדיו ולהודיע להם שפוטר מעבודתו. אני מתכוון לעמוד לצד כל אחד ואחת מהמפוטרים, להיות להם כתובת נאמנה 24 שעות ביממה ולהמשיך להילחם עבורם ועבור האוכלוסיות החלשות בישראל, אל מול הבנקים הגדולים והלוחצים, גם אחרי הבחירות הקרובות".  

בן מנחם הגיע למפלגת קדימה לפני כשלוש שנים ומונה ע"י ראש הממשלה אהוד אולמרט לתפקיד יו"ר סיעת "קדימה" בהסתדרות. הוא גדל וצמח בבית קטן בכפר שלם שבדרום ת"א, למשפחה מרובת ילדים בת 11 נפשות והיה לח"כ הראשון במפלגת העבודה, שהגיע משכונת מצוקה. במשך רוב שנותיו מילא בן מנחם שורה של תפקידים ציבוריים מרכזיים בחברה הישראלית דוגמת

יו"ר ועד עובדי המלאכה באל על; דובר 13 הועדים הגדולים במשק; יו"ר לובי השכונות בכנסת ישראל;  סגן שר התעשייה והמסחר הממונה על הגנת הצרכן; סגן שר השיכון הממונה על פרויקט שיקום שכונות והממונה מטעם הממשלה על המאבק בנגע הסמים ועוד,  כשהמשותף לכולם הוא הסיוע האמיתי לאזרח החלש.  

מצע הבחירות של אלי בן מנחם במושב הכנסת הבא: חקיקת חוק משכנתא מסובסדת לזוגות צעירים ששירתו בצבא לבניית בית בנגב ו/או בגליל, חקיקת חוק פנסיה מינימאלית ע"ס 1000 דולר, הכפלת תקציב פרוייקט שיקום שכונות, הקמת וועדה בין משרדית שתבחן לגופו כל אירוע של הוצאות דיירים מביתם ע"י הבנקים הגדולים והקמת פרוייקטי נדל"ן בערי המרכז לזוגות צעירים.