ח"כ אליהו גבאי הודיע על הצטרפותו לליכוד, "כאדם ציוני-דתי אשר עבר את כל הדרך מילדות במעברה לאחר עלייתי ארצה ועד לכהונה בכנסת ישראל, וכמי שעוסק בחינוך ומפעלים חברתיים כל חייו, אני סבור שהליכוד היא תנועה עממית הנטועה בכל מגזרי הציבור במדינה", אמר גבאי.    

"אני רואה בליכוד תנועה שדרכה ניתן לקדם את הערכים הלאומיים שגדלתי עליהם. אני רואה לנגד עיניי אתגרים חינוכיים וחברתיים שניתן להגשים רק במפלגה בעלת השפעה  שאיננה סקטוריאלית. ב"ליכוד" אפעל, בע"ה, לצמצום הפערים החברתיים על ידי קידום תחום החינוך", הודיע גבאי. 

"אני מאמין כי עלינו לשים דגש על חינוך לערכים יהודיים ועל העמקת הזהות היהודית ורואה בכך המשך ישיר וטבעי לפעילותי רבת השנים במערכת החינוך והעשייה הציבורית בכנסת כיו"ר הלובי החברתי, וכן בתפקידים שמילאתי במישור המוניציפאלי כראש מועצה מקומית, וכסגן ראש עיריית ירושלים . כמפקח ארצי במשרד החינוך, פיתחתי פרויקטים חינוכיים לצמצום הפערים. בנוסף, הקמתי תנועה למורשת ישראל שפועלת לגשר בין דתיים לחילוניים ומקדמת מטרות חינוכיות, בין היתר, על ידי חלוקת מלגות לתלמידים וסטודנטים ממשפחות ברוכות ילדים - וכן על ידי הבאת נוער מחוץ לארץ במסגרת פרוייקט "תגלית".   

יכולתי להצטרף למפלגת הימין הסקטוריאלית שהוקמה כתחליף למפד"ל אך אני גאה להצטרף למפלגה שמייצגת את כל שדרות העם. אני שמח להצטרף לחבריי כאן שעבדתי אתם בכנסת, ובראשם יושב ראש המפלגה, חבר הכנסת בנימין נתניהו – ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל", אמר גבאי.