יו"ר קדימה, ציפי לבני, אמרה בפתח פגישתה עם ראשי ארגוני העולים בישראל הערב (א') בתל אביב כי קדימה בחרה להציב ברשימתה 4 מקומות ריאליים לנציגי עולים עד מקום 30 ברשימה. "חשוב לנו לעשות זאת כי אני מאמינה שקדימה כמפלגה צריכה לייצג את העולים בתוכה. אני לא מאמינה במפלגות סקטוריאליות. המפלגות הגדולות לא רואות עצמן כמייצגות סקטור. אני רואה עצמי מחויבת לנושאי העלייה, ולייצוגיות של העולים ברשימת קדימה חשיבות רבה בעיני".

"הייתי שרת קליטה תקופה ממושכת", הזכירה לבני. "בתקופה הזו נחשפתי לציבור שלפני כן לא הייתי חשופה אליו. העובדה שהציבור הוותיק פחות מודע לבעיות של העולים, לתרבות האחרת, למאפיינים שחשובים לעולים, היא בעיה מובנית. קדימה מודעת לבעיות הללו".

"הוכחתי בהרכבת הממשלה שיש קווים אדומים שאותם לא אעבור, בעיקר בכל הקשור למפלגות סקטוריאליות כמו ש"ס. היכולת שלנו לקדם תהליכים שאני וקדימה מאמינים בהם הייתה פחותה בממשלה ובמסגרת קואליציונית. מדובר בנושאים מהותיים – ברית הזוגיות, הגיור, הבעיות המשפטיות השונות. מדובר בנושאים שמחוייבים לתת להם פתרון".

לבני הדגישה כי "זה נתפס אנטי דתי וזה לא אנטי דתי. הרעיון הוא למצוא מסגרת שתיתן פתרון שהוא לא אנטי דתי".

"ש"ס מבקשת היום את תיק החינוך ואומרת מה דעתה על המורים, ובמקביל יוצאת במסר של – כן, אנחנו יכולים. ביבי הודיע בעבר שהמפלגה הראשונה שירצה להכניס לקואליציה היא ש"ס. 1+1=2. הציבור לא יכול להשלות את עצמו, וזו חלק מהבחירה שעומדת היום בפני הציבור".

"מדובר בעניין שכלל הציבור מתקומם עליו. ואנחנו כמפלגות לא סקטוריאליות שרוצות לקדם את הנושאים הללו, שחשובים לנו בעצמנו – צריכות להיות ברורות בנושא", הוסיפה לבני.