המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, הורה למשטרה לפתוח בחקירת תוכנו של כנס הצדעה לחיילים שסירבו לקחת חלק בפינוי יהודים מהשוק הסיטונאי בחברון.

מדובר בכנס של תנועת "המטה להצלת העם והארץ". לקראת כנס זה פרסמה התנועה כרוז ובו הודיע המטה כי כל חייל שיסרב להשתתף בפינוי הבית המכונה "בית השלום" בחברון, יקבל פיצוי כספי של אלפי שקלים.

את החלטתו קיבל עורך הדין ניצן בתום בדיקה שביצעה המשטרה אודות האירוע. זאת בעקבות תלונותיהם של חברי הכנסת אבשלום וילן ואופיר פינס ומזכ"ל 'שלום עכשיו' יריב אופנהיימר.

במכתבו לחברי הכנסת ולאופנהיימר כותב ניצן כי המשטרה קיבלה הנחייה לחקור הן את הכנס והן את הכרוז שפורסם לקראתו "שכן פרסומו מעורר גם הוא חשד לביצוע העבירות שפורטו לעיל".

דובר משרד המשפטים מוסר כי החשדות נגד מארגני הכנס, עמותת "המטה להצלת העם והארץ",  הינם לביצוע עבירה של הסתה להשתמטות והסתה לאי ציות לפי סעיפים 109-110 לחוק העונשין.

כמו כן מציין הדובר כי "בנוסף, נתבקשה המשטרה לחקור פרסום כרוז באינטרנט לאחרונה, בשם תנועת "המטה להצלת העם והארץ", אשר היא שארגנה כאמור לכאורה את האירוע המדובר. בכרוז זה מודיע המטה כי כל חייל שיסרב להשתתף בפינוי הבית המכונה "בית השלום" בחברון, יקבל פיצוי של אלפי שקלים".

לדבריו "פרסום כרוז זה מעורר גם הוא חשד לביצוע עבירות פליליות".

יצוין כי בכרוז,שפרסם הרב וולפא- "הודעת חירום" של המטה להצלת העם והארץ, אשר  הופץ באינטרנט,  נאמר, בין השאר: "אנו מתחננים בפני חיילי ישראל, שנשבעו על ספר התנ"ך בכותל המערבי, להיות נאמנים לעם ישראל ולמולדת, שלא לחבור אל האויב, אלא לסרב פקודה, ולסייע בידי אנשי חברון שלא יגזלו מהם את רכושם... אנו מזכירים לכוחות הביטחון, את האירוע הנפלא, בו הענקנו להורי החיילים שנכחו בו, סך 1,000 ₪ עבור כל לילה של ישיבה בכלא, בעוון סירוב פקודה בפינוי משפחות בחברון. נקווה שלא נזדקק לזה שוב בימים הקרובים, אבל אם הנסיבות יכריחו זאת, נחזור שוב על המצווה בעזרת ה' ובישועתו".