יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן מגדיר את שחרור המחבלים עליהם הוחלט אתמול כ"טירוף". בראיון מכנס העיתונות באילת הוא קובע כי מטורף בעיניו שעל רקע ההרג בהודו, הפגיעה בחיילי צה"ל מפצמ"רים והמשך ישיבתו בשבי של שליט, מחליטים על שחרור המחבלים. "דעתם של מקבלי ההחלטות נטרפה עליהם", הוא אומר.

"שר הביטחון במצב פסיכולוגי קשה. הוא לא מתפקד. הוא מתפקד כלוזר במערכת הפוליטית. כל מה שמניע אותו זה הירידה בסקרים ואבדן השליטה במפלגה וכך כל מערכת השיקולים שלו", אומר ליברמן המוסיף: "סמיר קונטאר מגיע לגבול ישראל ומסית את הדרוזים ברמת הגולן נגד מדינת ישראל. יש שיתוק ופחד מקבלת החלטות".

בהתייחסו לשאלת היחס לאסירים יהודים אומר ליברמן כי יש לבחון כל מקרה לגופו. "לא אתמוך בשום החלטה גורפת. אין מה לקשור את גורלם בשחרור מחבלים".

באשר לסוגיית גלעד שליט אומר ליברמן כי העיקרון הוא שחרור ולא החלפה. הוא אינו מקבל את עצם קיומם של מגעי המו"מ. "לא למדנו כלום למרות ששילמנו מחיר כבד", אומר ליברמן המזכיר את תוצאותיה של עסקת ג'יבריל. לטעמו כל בר דעת שאינו ניזון רק מכלי התקשורת הדברים ברורים.

לדבריו לצה"ל יש די שיטות ודרכים לשחרורו של שליט, והדברים תלויים במתן הנחייה ברורה לשחרורו. הוא מזכיר את מודל אנטבה מול מודל ג'יבריל כאשר מדינת ישראל בוחרת באופציה השנייה. כמו כן הוא קובע כי "הצד השני צריך לשלם את מלוא המחיר כדי שלא יעשה זאת שוב. אבל אצלנו גם דבר מינימאלי כמו שלילת ביקורים של קרובי משפחה  ונציגי הצבא האדום לא נעשה. היינו צריכים לפעול כך כלפי אסירי חמאס".

ובאשר לזירה הפוליטית אומר ליברמן כי ההבדל הגדול בין מפלגתו לליכוד הוא בהיות מפלגתו מפלגת ימין קלאסית, כלשונו. זאת בהתייחס לסוגיית ההתיישבות ולסוגיות כלכליות גם יחד. "לא מקובל עלי עקרון השטחים תמורת שלום שאותו המציא הליכוד עוד ב-77'. אנחנו מתנגדים לכל ביטוי, קטן כגדול, לעקרון שטחים תמורת שלום. או שלום תמורת שלום או חילופי שטחים ואוכלוסיות".

באשר לפתרון המדיני אותו מציע ליברמן, חילופי שטחים, הוא מתייחס גם לערביי לוד, רמלה, חיפה ושאר הערים בהם לא ניתן יהיה לבצע מהלך שכזה. לדבריו ההצעה של חובת הנאמנות ושבועה למדינת ישראל כמדינה ציונית וחובה לשירות בצבא או בשירות הלאומי, ומי שלא יבחר בדרך זו יוכל להיות מוגדר כתושב קבע אך לא כאזרח.

סוגיה נוספת לה התייחס ליברמן היא סוגיית ברית הזוגיות אותה נושאת מפלגתו כאחד מדגליה. לדבריו רבים במערכת הפוליטית עוסקים רבות בנושא אך אינם מבינים אותו לעומקו. הוא מזכיר את פסילת גיורי הרב דרוקמן תשע שנים אחורה ואת פסולי החיתון, כל אלה ואחרים מציבים מצב בו אין עבורם פתרון של ממש לחיים אישיים.

"אנחנו בעד הדת. אנחנו לא נגד הדת. אנחנו לא שינוי. אנחנו נגד סחיטה בשם הדת", אומר ליברמן הקובע כי מפלגתו מכבדת את הדת ופתרונותיה מותאמים להלכה כאשר הוא מתכוון לשמור על קוצו של יוד בדמותה היהודית מסורתית של מדינת ישראל. "אני לא מקבל את הגישה הזו שבא זרם שלא מזדהה עם הזרם הציוני של המדינה ומבטל גיורים של הרב דרוקמן ויוצר בעיה חדשה".

הבדל נוסף בין מפלגתו לבין הליכוד מוצא ליברמן דווקא בזירה המשפטית. הוא מזכיר כי מפלגתו כאיש אחד הביעה תמיכה ברפורמות פרידמן ולעומת זאת הליכוד נוהג אחרת לחלוטין. "ראיתי את ביבי נתניהו במסיבת העיתונאים שותק כשדן מרידור משתלח בכל הרפורמה שלו. לא ראיתי שמישהו יצא במחאה קולנית ואמר שהדברים לא מבטאים את עמדת הליכוד".