שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג מגדיר את נוער הגבעות "סכנה ביטחונית", ומוסיף כי מדובר בתופעה שאינה רק סכנה ביטחונית אלא "סכנה חברתית וחינוכית שחייבים להתמודד איתה".

את הדברים אומר השר הרצוג עם קבלת ההחלטה להקים מסגרות מיוחדות עבור בני הנוער שאינם במסגרת מוגדרת ביהודה ושומרון, קרי – נוער הגבעות.

השר הרצוג אף הוסיף ואמר כי יש לנהוג בבני הנוער הללו כפי שנוהגים בנוער עבריין, דהיינו להציב בפניהם מסגרות טיפוליות, שיקומיות וארגוניות, אך במקביל להגביר את האכיפה כלפיהם.

כמו כן קורא הרצוג להנהגת הציונות הדתית לעודד בני נוער לתמוך במהלך ולעודד בני נוער לקחת בו חלק. זאת על מנת למנוע קרע בין דורי בציונות הדתית.

על פי דיווח ב'הארץ' כבר בימים אלה הוצג מכרז להפעלת ה"בתים החמים" שמתכנן הרצוג לנוער הגבעות.

התכנית אותה מקדם שר הרווחה משותפת למשרד החינוך ובה יאותרו בני נוער המוגדרים כמנותקים ויוצע להם להשתלב באותם בתים חמים שימוקמו ברחבי הארץ. בבתים אלה תוקם עבורם מסגרת שומרת מצוות והם יזכו לשיחות ומפגשים עם עובדים סוציאליים ובעלי מקצוע שונים וכן פעילויות העשרה שונות.

כאמור, במסגרת ההבהרות שהציג השר הרצוג באשר לנחיצות המיזם בחר הרצוג להתבטא בסגנון שספק אם יעודד בני נוער לקחת חלק במסגרות אותן הוא מקים. השר אמר ש"נוער הגבעות הוא סכנה ביטחונית, אבל לא פחות מכך הוא סכנה חברתית וחינוכית שחייבים להתמודד איתה. נוער הגבעות קורא תיגר על החוק, על מוסדות, על נורמות וערכים של חברה מתוקנת. מדובר בתופעה מסוכנת לחברה ולציונות העכשווית. בדיוק כפי שמטפלים בנוער עבריין, צריך לטפל בנוער הגבעות - תהליכי שיקום במקביל לתהליכי אכיפה ומשפט".