בעקבות הארועים בבית השלום בחברון הוציא הרב אהרון ליכטנשטיין מראשי ישיבת הר עציון גילוי דעת בו הוא מבכה "את המצב הרוחני האישי המאפיין רבים, מאנשי נוער הגבעות שלדבריו רבים מהם לוקים כיום באבדן דרך וגורמים לחילול השם גדול.

הרב יעקב מדן מראשי ישיבת הר עציון מצטרף לדברים ואומר כי היו בבית השלום בחברון נערים שהשליכו אבנים גם על ערבים חפים מפשע וגם על חיילים ובמעשיהם גרמו לכך שאיבדנו לפחות באופן זמני את בית השלום.

לטענתו אותם בני נוער פעלו על דעת עצמם ואף זילזלו ברבנים שנכחו במקום וניסו להניע אותם ממעשיהם, הרב מדן סבור כי אותם צעירים וצעירות גרמו נזק אדיר שקשה אפילו לתאר אותו, הוא מזכיר כי כל הצדדים עמדו לחתום על הסכם פשרה ורק התנהגותם של אותם בני נוער טרפדה את הכל.

הרב מדן מציין כי תלמידיו מאז ומעולם השתתפו במאבקים גם בפינוי ימית ובמאבקים רבים נוספים, והוא אף נפצע באחד מאותם מאבקים, אבל אף אחד לא חשב אי פעם להרים אבן על חייל צה"ל.

הרב מדן מסתייג בדבר אחד מהמאמר של הרב ליכטנשטיין שלא הזכיר לדבריו  את האלימות של בית המשפט שעשה תרגילים שונים ומשונים כדי לפגוע בדיירי בית השלום בחברון. צריך להעלות למעלה להעלות על נס את אלימות בית המשפט. דורית בייניש החליפה את ההרכב באמצע מהרכב שנמצא במרכז להרכב אחר, השופטים סרבו לראות ראיות, פעולתו של שר הביטחון ראויה לכול גינוי. כאשר מגנים צד אחד ולא מגנים צד שני - יוצאת תוצאה לא מאוזנת.