בדיקה מקפת שבוצעה בימים האחרונים על ידי ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' מגלה כי מתוך 230 המחבלים שהשתחררו, 148 הואשמו בניסיון לרצח. בארגון מציינים כי מה המוגדרים כמי שהורשעו בניסיון לרצח אינם אלה שנלכדו לאחר זריקות אבנים, על אף שגם מאירועי זריקת אבנים היו שנרצחו. אנשי הארגון מדגישים כי המוגדרים כמורשעי ניסיון לרצח הורשעו בביצוע ירי ישיר לעבר אנשים, הנחת מטענים בצירי התנועה וזריקת בקבוקי תבערה על אנשים ורכבים.

"כמעט כל המחבלים העומדים להשתחרר נעצרו אחרי 2006, זאת אומרת שרובם לא ישבו יותר משנתיים בכלא. רובם המוחלט של המחבלים נשפטו לשנתיים עד חמש שנים של מאסר, למרות שמדובר באנשים שניסו לרצוח. גם המחבלים שנשפטו ליותר משנתיים לא ריצו את כל תקופת מאסרם. מרואן צבאח למשל, שנשפט לשנתיים וחצי על יידוי בקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון והנחת מטען ישב פחות משנה וחצי בכלא!", מציין יו"ר 'אלמגור', סא"ל במיל. מאיר אינדור, המדגיש כי "חלק מהמחבלים שהואשמו בניסיון לרצח ירו לתוך ישובים".

את רשימת המורשעים והמועמדים לשחרור שיגר אינדור לשופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין. זאת בתום עבודה מאומצת של מתנדבים שנרתמו למשימת חקר פעילותם הטרוריסטית של המועמדים לשחרור.

מתוך הדו"ח מציין אינדור רשימת מדגמית של מחבלים העומדים להשתחרר: "נדאל מנסור ירה לעבר הישוב אלישע. מחמד אל בראקע שימש כתצפיתן בחולית מחבלים שירתה לעבר הר חומה. ראאפת טקאטקה ירה לעבר הישוב מגדל עוז. מחמד רג'ב ניסה לירות על הישוב אבני חפץ, ועל זה ישב פחות משנה וחצי מתוך שלוש וחצי שנים! איברהים איברהים וחבריו תכננו פיגוע במודיעין, בנוסף לזה שהוא ואנשיו ידקרו אנשים עם נשק ויגנבו את נשקם".

"כמו כן יש מספר מקרי חטיפה, חלקם התרחשו לאחר שנחטפו רגב, גולדווסר ושליט. באחד המקרים מדובר במחבל שנפגש עם סוחר סמים יהודי, וניסה לחטוף אותו. משהו שיכל להתפתח בסוף לפרשת טננבוים 2", אומר אינדור.

לדבריו "לא מדובר רק במחבלים שנשפטו על ניסיון רצח אחד. הנחישות של כמה מהם יכולה לגרום לכל אדם שפוי להטיל ספק בזה שיחדלו ממעשיהם אחרי השחרור, במיוחד עקב הזמן הקצר שעבר מאז נעצרו". אינדור מוסיף ומציג דוגמאות של מחבלים ששבו ושוב ושוב על פעילותם הטרוריסטית במטרה לרצוח יהודים: "מוחמד דאר עלי, לאחר שתכנן פיגוע שלא הצליח, ירה לעבר אדם שהיה בנגמ"ש במטרה לרצוח אותו, וגם השתתף בירי על חיילים עם עוד מספר אנשים. מחמד מנצור נאשם בכך שניסה לבצע 7 פיגועים שונים. יעקוב אל חטיב היה נחוש עד כדי כך שנהג לזרוק כל יום בקבוקי תבערה על חיילים. מחמד טהא ניסה שמונה פעמים לפגוע בכלי רכב אזרחיים וצבאיים על ידי ירי וזריקת בקבוקי תבערה. בחודש אחד הוא כבר ירה על חמש רכבים של אזרחים שעברו בכבישים וזרק בקבוק תבערה על ג'יפ צבאי. זה בנוסף ל60 פעמים שהוא זרק אבנים על רכבים. על זה הוא ריצה פחות מרבע מהעונש שהוקצב לו, שנה וחצי מתוך שש שנים!".

"צאבר סאלימן נהג להשליך בקבוקי תבערה מידי חודש וכל יום שישי היה מפזר מסמרים על כביש 443 כדי לפגוע ברכבים שיסעו שם. אלה אנשים שקשה מאד להניח שיפסיקו את ההרגלים שלהם אחרי שישתחררו. מונתצאר ג'דאללה אף הצליח לפגוע ברכב כאשר זרק עליו בקבוק תבערה, ולמרות זאת נשפט רק לשנתיים וחצי במסגרת עסקת טיעון. טאהר נצאר, שהפעיל מטען כאשר עבר עליו ג'יפ צבאי שרק בנס לא נהרגו בו אנשים, לא נשפט ליותר משנתיים בכלא", מציין אינדור.

אנו מביאים כאן את מכתבו של אינדור לשופט רובינשטיין כלשונו. כפי שניתן לראות המכתב גובש מפרי מחקרם של מספר מתנדבים שחברו לדו"ח אחד מרוכז. כיוון שכך נראים הנתונים כלקוחים ממספר מקורות ובאופני תצוגה שונים.

לעיון במסמך המקורי ששוגר לשופט רובינשטיין.