אורי אליצור,עורך המשנה של העיתון "מקור ראשון" הוכרז כזוכה פרס סוקולוב לעיתונות כתובה על מפעל חיים. הפרס ניתן לעיתונאי על ידי עיריית תל-אביב יפו. בחבר השופטים ישבו פרופ' מנחם בלונדהיים, פרופ' יפה זילברשץ, ד"ר אמיר גילת, עמוס גורן ויעקב אחימאיר.

בנימוקי השופטים נאמר: "הפרס ניתן לאורי אליצור על כתיבתו העיתונאית הבהירה, הרהוטה והמנומקת ועל תרומתו הייחודית לשיח הציבורי בישראל ועל תפקידיו כעורך".

אורי אליצור נולד בירושלים, 1946. בוגר האוניברסיטה העברית במתמטיקה, וישיבת מרכז הרב בירושלים. שירת בצנחנים, בסדיר ובמילואים. לחם ברמת הגולן בששת הימים, בקרבות ההתשה בסיני ובבקעת הירדן, השתתף בצליחת התעלה במלחמת יום כיפור. שירת  במילואים ביחידה קרבית במשך שנים רבות עד היותו סבא.

אליצור הוא  ממקימי עפרה ב-1975. בין השנים 1977 ל-1987 שימש כמזכ"ל תנועת ההתיישבות 'אמנה'. בעל טור ב"חדשות", מאז 1991 ועד הקיץ האחרון (2008) כתב  טור פוליטי-אקטואלי ב'ידיעות אחרונות'. במקביל שימש אליצור  כעורך הירחון 'נקודה', לסירוגין, בין השנים 1994 ו-2004.

במהלך העשור הזה לקח פסק זמן של כ-3 שנים מן העיתונות, לטובת שירות בתפקיד ראש לשכת ראש הממשלה (נתניהו).

בסוף שנת 2004 לקח חלק בעיצובו מחדש של העיתון 'מקור ראשון', ומאז ועד עתה  משמש בתפקיד עורך המשנה של העיתון.

שלמה בן צבי,עורך ראשי של "מקור ראשון": "אנו חשים גאווה ושמחה על זכייתו של אורי אליצור בפרס. בעבודתו כעורך, ראה אורי אליצור  חובה לגלות ולתרום לשיח התקשורתי את קולם וכישרונותיהם של צעירים מן הפריפריה התרבותית, ובמיוחד מן הציבור הציוני-דתי. אנשים אלה, חלקם מוכשרים מאוד, היו זקוקים לסוג של במה או חממה ראשונית כדי להתגלות, כיוון שמטעמים סוציו-תרבותיים דרכם אל העיתונות לא הייתה טבעית ופתוחה.

'נקודה' ו'מקור ראשון', הפכו בהובלת אורי אליצור לערוגה להנבטה והצמחה של כישרונות אלה. בערוגות האלה התגלו וצמחו בין היתר העיתונאים אורי אורבך, יאיר שלג, במבי שלג, חגי סגל, אלישיב ריכנר, גל ברגר ואחרים.

אתמול פורסם כי פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית יוענק השנה לעיתונאים : ירון דקל ואריה גולן. הוועדה החליטה להעניק לאריה גולן פרס מפעל חיים על משדר "הבוקר הזה" ברשת ב' של 'קול ישראל' , שכבש לעצמו מקום מוביל בתוכניות הבוקר. המשדר שיצר גולן קובע במידה רבה את השיח הציבורי לאותו יום ומאופיין בהגשה עניינית, בפרישה רחבה ומעמיקה של נושאים ובהגינות עיתונאית.