חבר הכנסת צבי הנדל התייחס ביומן הצהרים של ערוץ 7 להחלטתה הצפויה מחר של מועצת 'הבית היהודי' אודות מועמדי המפלגה לכנסת.

בכנות מספר הנדל כי לקראת הכרזה הוא חש התרגשות מסוימת. באשר להתנגדות ולביקורת שהושמעה כלפי התנהלות המועצה אומר הנדל כי לטעמו מדובר היה בביקורת שליוותה את ימיה הראשונים של המועצה כאשר הוחלט שלא לקיים פריימריז כפי שהובטח לבוחרים, אך כיום "מכאן ואילך יש יהודים טובים שחושבים שהם מועילים למישהו כשהם מאיימים איומים מצורות שונות. אין אף אחד מחברי הכנסת מהאיחוד הלאומי או המפד"ל ששותף להתלהמות הזו".

הנדל מציין כי בין חברי הכנסת של המפלגה קיימת תמימות דעים באשר לתרומתם של חברי המועצה ושאיפתם המשותפת להגיע באופן הראוי והיעיל ביותר להנהגת המדינה.

לשאלה אם המועצה לא נטלה לעצמה עצמאות יתר אומר חבר הכנסת הנדל כי אמנם כל אחד מהשותפים למפלגה החדשה יתכן וחזה חזון אחר באשר להתנהלות המועצה והמפלגה, אך כעת, לאחר פרישתם של מספר חברים מסיבותיהם הם, נותרה חבורה טובה שתיכלל ברשימה, ולדבריו ראוי לטעמו לשבץ חמישה חברים חדשים וחמישה ותיקים בעשירייה הראשונה.

באשר ליו"ר המפלגה הרב פרופ' הרשקוביץ אומר הנדל כי בדיקה שבוצעה ושיחות שהתקיימו עימו הבהירו באופן חד ונחרץ כי עמדותיו הלאומיות אינן שונות מכל אחד מחברי המפלגה, והצהרותיו הלכאורה פשרניות היו טעות של תחילת הדרך ולא מעבר לכך.

"היהודי לא בדיוק מצוי בפוליטיקה", אומר הנדל בהתייחסו להרשקוביץ ולדבריו גם הרשקוביץ עצמו הבחין בטעותו כשהתבטא בדבר חופש ההצבעה וכשהודה על כך בפני החברים הובהר לו עד כמה יכולה להיות טעות זו גורלית, ועליו להיזהר הרבה מאוד בלשונו. לדברי הנדל מאז ימים ראשונים אלה הספיק הרשקוביץ ללמוד הרבה פוליטיקה, כהגדרתו. "הוא נכשל בלשונו ולא זו דעתו", אומר הנדל.

באשר לעמדותיהם של רבים במחנה הימני המתכוונים להצביע לליכוד אומר הנדל כי מדובר בטעות שכן נתניהו יהיה ראש ממשלה לאומי יותר ונאמן יותר לעקרונותיו כאשר הבית הלאומי תהיה מפלגה חזקה וגדולה. לטעמו בכך תהיה תרומה רבה הרבה יותר לערכיותה ולשורשיותה של הממשלה ולהיות נתניהו ראש ממשלה טוב יותר.