בעקבות נסיעתה של שרת החוץ, ציפי לבני לקהיר, קורא יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לממשלת ישראל להפסיק את הנוהג הפסול לעלות לרגל למובארק. "אם למובארק יש מה לומר, שיואיל לעלות לרגל לירושלים", קרא ליברמן.

בעקבות המצב הביטחוני הקשה בדרום יצאה הבוקר השרה לבני לקהיר, על פי הזמנתו של נשיא מצרים, חוסני מובארק.



לבני צפוייה להיפגש עם מובארק ולאמר לו כי רקע הירי המתמשך ישראל תפעל להגן על התושבים. מובארק מצידו ינסה לשכנע את לבני להמתין עם פעולה רחבה מחשש מהסלמה.

בעצרת הזדהות עם שדרות שערכה אתמול מפלגת קדימה אמרה לבני כי "ישראל הוקמה כדי שילד יהודי לא יפחד ולא יהיה מאוים בשדרות, ביישובי מערב הנגב, באשקלון או בכל מקום אחר במדינת ישראל. זו האחריות שלנו, זה התפקיד שלנו וככה נפעל".

בתוך כך גם הבוקר ירי לעבר הנגב המערבי נמשך. סמוך לשעה 8:00 ירו מחבלים רקטת קסאם מצפון רצועת עזה לעבר מערב הנגב. הרקטה התפוצצה סמוך לקיבוץ בשער הנגב. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לגדר של הקיבוץ. מוקדם יותר נורו מספר פצצות מרגמה, שהתפוצצו בתחומי המועצה. לא היו נפגעים.


אתמול נורו לעבר ישראל למעלה מ-60 רקטות קסאם וגראד ופצצות מרגמה. יותר מ-40 בני אדם לקו בחרדה. חלק מהרקטות התפוצצו באזור העיר נתיבות, מספר רקטות התפוצצו בסמוך לאשקלון ורקטה אחת פגעה בחצר בית בעיר. שתי פצצות מרגמה התפוצצו במפעל במועצה האזורית אשכול.