מפלגת האיחוד הלאומי קיימה היום (ב') מסיבת עיתונאים בה הוצגו ראשי המפלגה. את הרשימה הציג אבי רט, המועמד גם הוא ברשימה, במקום השביעי.

יעקב כץ, כצל'ה, פתח את דבריו בהערכה כי האיחוד הלאומי המחודש, שהצליח לאחד את כלל כוחות ארץ ישראל, יוכל להביא להישג אלקטוראלי רב יותר מבעבר, כלומר למעלה מתשעה מנדטים. "אנחנו בטוחים שאיחוד הכוחות יביא להתרוממות רוח מהמגזרים השונים שחשים שבשנים האחרונות ארץ ישראל הייתה למשיסה ויהיה בכוחה של המפלגה לגרוף למעלה מתשע מנדטים", אמר.

כץ הזכיר בדבריו את קריאתו של בן גוריון, קריאה שנשכחה בשנים האחרונות ש"ארץ ישראל שלנו". בדבריו קרא "לכל הפלגים להניף את דגל ארץ ישראל"

כץ הוסיף אחרי תקופה ארוכה שלא הייתי במילואים מאז הפציעה במלחמת יום הכיפורים "אני יוצא למילואים ארוכים של שישים ימים עד לבחירות ובהם נקרא את הקריאה 'אחרי לארץ ישראל!'", אמר כץ.

חבר הכנסת אורי אריאל בירך על הצטרפותו של יעקב כץ למהלך הפוליטי המאוחד, ופנה לברך את חיילי צה"ל העומדים סביב רצועת עזה.

אריאל התייחס בדבריו ללוחמה בדרום ואמר כי המלחמה הנוכחית לא הייתה הכרח ואיש לא רצה בה, אלא מי שבחר בעקירת הישובים מרצועת עזה הוביל לכך למרות שהוזהר. "המצב הזה בלתי סביר, ואני מקווה שנהיה בממשלה הבאה ונמנע טעויות כאלה ונחזק את האחיזה ההתיישבותית בארצנו, גם בגליל. ממשלת ישראל נכשלת במאבק מול המהומות באום אל פאחם", הזכיר וקבע כי רק במקום בו קיימת שליטה ביטחונית של שירות הביטחון קיימת רגיעה.

"נבנה כאן כוח שיהיה בו יותר כוח יחד עם הבית היהודי שלו, אני מאחל הצלחה, ונשתף פעולה בכנסת הבאה כפי ששיתפנו פעולה בכנסת הקודמת ונביא לתוצאות טובות למן ארץ ישראל", אומר אריאל.

חבר הכנסת פרופ' אריה אלדד אומר כי באחרונה נראה כי כל הנוקט בצמד המילים ארץ ישראל הוא דתי או מדריך טיולים, ומדובר בתופעה מוזרה שכן בכל מדינה אחרת ברור שכל בן לאומה נאמן לארצו. "אני שייך לזן זה של הציונות, שגם גנדי שהקים את מולדת שלא חבש כיפה כתב על כרטיס החבר של מולדת ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל, וזהו מכנה משותף למאות אלפי אוהבי הארץ בין אם הם חובשי כיפה ובין אם אינם כאלה".

אלדד הזכיר בדבריו את אביו ישראל אלדד וחבריו כנתן אלתרמן, ש"י עגנון, רחל ינאית צבי, טבנקין ואחרים שהיוו את שלד תנועת ארץ ישראל השלמה וקבע כי "פורום תנועת ארץ ישראל השלמה שב ותובע את זכותנו על הארץ מול המציאות העכשווית בה דורשים להקים מדינה פלשתינית בלב ארץ ישראל. אנחנו נהיה מפלגת ארץ ישראל", אמר והדגיש את הצורך להיאבק על כל חלקיה של הארץ גם בגליל ובנגב.

אורי בנק, מראשי תנועת מולדת, הממוקם במקום החמישי ברשימת המחודשת, נשא גם הוא דברים ואמר כי רוחו של רחבעם זאבי גנדי הי"ד מרחפת מעל המפלגה המתחדשת.

מיכאל בן ארי, הנציג מטעם מפלגת 'ארץ ישראל שלנו', אמר כי הוא נציגם של הרב וולפא וברוך מרזל ששלחו אותו לכנסת והוא מקווה למלא את השליחות באמונה. בתשובה לשאלה אמר וודאי אנו תלמידיו של הרב כהנא, זכיתי להיות ממקימי ישיבת 'הרעיון היהודי' יחד עם בנו הרב בנימין כהנא הי"ד.

בתום הדברים אמר אבי רט כי האמירה שארץ ישראל תעמוד בראש מעיינותיה של המפלגה המתחדשת אין משמעותה ויתור על ערכים חינוכיים וחברתיים כקצבאות ילדים ועוד.