שולי מועלם פורשת מרשימת 'הבית היהודי' לכנסת לאור השינויים שחלו במבנה הרשימה ודחיקתה למקום השמיני שעל פניו נראה בלתי ריאלי בשלב זה. ביומן ערוץ 7 היא מנמקת את פרישתה.

"באתי להיות חלק ממהלך כולל שראיתי בו מסר ברור לציבור שלנו ולכלל ישראל בנושא עם ישראל וארץ ישראל פחות מהממד הדתי ויותר מהממד של הזהות היהודית", אומרת מועלם המציינת כי שמחה לראות את המקום המכובד ברשימת הבית היהודי שהוקצה לאישה חדשה בזירה הפוליטית.

לדבריה עם פרישתו של חבר הכנסת אורי אריאל מהרשימה נראה היה לה שדגל השותפות והעקרונות שבהם האמינה כשבחרה בדרך החדשה אינו עוד כבעבר. לדבריה הרשימה החדשה לא הותירה לה מקום בתוכה שכן לא מצאה סביבה אישים בעלי דעות דומות לשלה.

"אחרי שאורי עזב היה מאוד קשה. הציבור האמין במהלך האחדות. נכון ליום שישי הרעיון היה להשאיר את הרשימה כמות שהיא אבל הדברים השתנו וממוצאי שבת החל השינוי וביום ראשון הודיעו לי שמבנה הרשימה השתנה ומצאתי את עצמי במקום שמונה. ביקשתי לעזוב כי הרגשתי שהמסר שלי ושל אנשים כמוני מפוספס. כששמים אישה במקום הרביעי יש כאון מסר חדש ומרענן. חשבתי שיש הזדמנות לבנות בית חדש לכלל הציבור שלנו..."

"יש בי אכזבה גדולה מכמה מהלכים שהיו בסיפור הזה. לא מדובר באכזבה ממהלכים אישיים", היא מדגישה ומזכירה את היותה סגנית יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל שבו יש לה עבודה רבה במקביל לפעילותה להנחלת זכר השואה. "הייתה לי אכזבה בממד הציבורי", אומרת מועלם ומבקשת שלא להצביע על אשמים באופן ישיר, וקוראת לראשי התנועה לערוך חשבון נפש כיצד הגיעה התנועה לאכזבה שכזו עבור ציבור הציונות הדתית.

"אמשיך להצטרף לכל דבר שבו ארגיש תורמת", אומרת מועלם.

בדבריה שללה את העמדה הרואה מקום לקיומן של שתי מפלגות שכל אחת נושאת דגל אחר כבעל דגש רב, וכך גם הציבור הציוני דתי מחולק, חלקו לסוגיית ארץ ישראל וחלקו לסוגיית החינוך הערכי ציוני דתי. לטעמה יש להפנים כי הציונות הדתית כולה מצויה תחת מטריה אחת של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל ואין לקבל חילוק בין שלוש חלקי המשולש הזה, כלשונה. זאת גם אם יש הבדלי ניואנסים ודגשים בין חלקי הציונות הדתית.

"מהרגע שפורסמה הרשימה עם כל הבעייתיות שהייתה, הייתה רשימה מצוינת. היה ברשימה שילוב מצוין בין חדש וישן, גברים ונשים, מרכז ופריפריה. היה ברשימה הרבה ארץ ישראל. זו הייתה רשימה מצוינת שיכולה הייתה לרומם גבוה את הציבור שלנו", אומרת מועלם הרואה בפיצול כמותיר את הציונות הדתית ברמה מיגזרית ומוציא אותו מהדרך להנהגת העם כולו.