הבוקר סירבו בנק דיסקונט ובנק הפועלים לראשונה להעביר כסף מזומן לעזה, על אף בקשתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. בנק הדואר, הכפוף לממשלה, יספק מעתה שירותים בנקאיים לעזה.

סירוב זה בא בעקבות עתירה לבג"צ שהגיש ארגון זכויות האדם שורת הדין לפני שבועיים כנגד בנק ישראל וכנגד בנק הפועלים ובנק דיסקונט. בעתירה הובהר, כי העברת מזומנים לרצועת עזה הינה מעשה מובהק של מימון טרור, ועבירה על מספר חוקים ובראשם חוק איסור מימון טרור  וחוק איסור הלבנת הון.



העתירה באה בסוף מאבק ארוך שמנהל שורת הדין כנגד העברת הכספים לעזה. בעתירה נדרש בנק ישראל להפסיק לכפות על בנק הפועלים ובנק דיסקונט לספק שירותים בנקאים וכסף במזומן לבנקים ברצועת עזה. בעתירה נטען, כי הואיל והחמאס שולט בעזה, השקלים המועברים מגיעים לידיו, והם משולמים לידי עשרות אלפי מחבלי החמאס ואנשי ממשלת חמאס המקבלים את משכורותיהם במזומן. העברת מזומנים לעזה, איפוא, מסכנת באופן חמור את בטחונם של תושבי ישראל ובפרט את בטחונם של תושבי שדרות, אשקלון ויישובי עוטף עזה. 

עוד הובהר בעתירה, כי העברת הכספים לרצועת עזה והמשך קשרי הבנקאות בין בנק הפועלים ובנק דיסקונט לבין הבנקים ברצועת עזה, חושפים את בנק הפועלים ובנק דיסקונט ואת עובדיהם לתביעות ענק אזרחיות של משפחות קורבנות הטרור בישראל ובחו"ל, וכן להליכים פליליים.

בעקבות סירובם של פועלים ודיסקונט להמשיך להעביר כספים לעזה, פנו בנק ישראל ומשרד האוצר לבנק הדואר בבקשה שהוא יספק את השירותים הכלכליים לבנקים ברצועת עזה, אך בנק הדואר ביקש מהמדינה שיפוי בגין כל הוצאה שתיגרם לו אם יתברר, כי הכספים המועברים מגיעים לידי ארגוני הטרור.

לדברי יו"ר שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר: "חמור מאוד שגם היום, כשאנו נמצאים במצב של מלחמה, ממשיך סטנלי פישר להתעקש על העברת הכספים לעזה. נכון פעלו בנק דיסקונט ובנק הפועלים כשהחליטו להפסיק את העברת המטבע הישראלי לידי האויב, ואם בנק הדואר יכנס לנעליהם, הוא יהיה חשוף לאותם הליכים פליליים ואזרחיים שננקטים כנגד כל גוף אחר המסייע לארגון טרור. שיפוי ההוצאות שמבקש בנק הדואר לקבל מהמדינה לא יציל אותו מהעמדה לדין פלילי או מפסק דין שיקבע שהוא סיפק שירותים בנקאיים לארגון טרור".