התקפות האקרים על אתרים בישראל מורגשות מאוד בשבוע האחרון. בין האתרים שהותקפו ניתן למצוא אתרי חדשות רבים, כמו גם האתר של ערוץ 7 באנגלית, אתרי בנקים ואפילו האתר של רשת ברגר קינג. הערכות המומחים הן כי מעל עשרת אלפים אתרים הפועלים מכתובות ישראליות הותקפו בימים האחרונים.
 
בראיון לעוזי ברוך מספר עורך האתר "תיק דבקה", גיורא שמיס, על המתקפה עליהם:


"המתקפה החלה במוצ"ש שעה וחמש דקות לאחר כניסת הכוחות הקרקעיים של צה"ל לעזה, כל השרתים של האתר הותקפו. לקח לנו 14 שעות להחזיר את השידורים למתכונת רגילה. כעת האתר פועל, אך יש מקומות שבגלל מרווחי הזמן בין קבלת החומר בשרת, לפעמים רואים ולפעמים לא רואים את תוכן האתר".

אתם יודעים לזהות מי עומד מאחורי המתקפה ?



"אין לנו אפשרות לזהות מי עומד מאחורי ההתקפה, כי היא הייתה כל כך מסיבית ומכמה מקורות בבת אחת. לפי הערכת המומחים שטיפלו בעניין, מישהו העמיד מספר גדול מאוד של מחשבים בכמה מקומות,  שזה משהו שמצריך מאמץ ארגוני וגם מאמץ כספי".

למה דווקא אתר "תיק דבקה" לדעתך ?



לא רק האתר שלנו נפל, גם אתר ערוץ 7 באנגלית, וגם רשת ב' של קול ישראל, מכל האתרים האתר הכי מוזר שהמתקיפים בחרו הוא אתר בנק דיסקונט. כנראה שמה שאנחנו כותבים צרם למישהו, יש לנו השערות מי התחיל בכך, אבל אני לא רוצה לזרוק דברים שאני לא בטוח בהם. זה לא חייב להיות גורמים עויינים מחוץ למדינה, ייתכן שההתקפה נבעה מגורמים עויינים בתוך המדינה. נכון להבוקר ההתקפה נמשכת, אבל אנחנו כבר שמנו את כל ההגנות האפשריות, ומאז האתר פועל כשורה".

האם תפעילו אתר חדש מדומיין אחר ?



"הייתה מחשבה כזו בשעות הראשונות להתקפה, חשבנו שזה יהיה יותר קצר להחזיר את האתר לפעולה בדרך שאתה שואל, אבל אח"כ ויתרנו על זה, כי ראינו שההשקעה לא כדאית".

אתם חושבים לפעול בצורה משפטית נגד מפילי האתר ?



קודם כל אין לנו זמן. בזמנים כאלה של כיסוי אירועים מהסוג הזה, אם בישראל או במקומות אחרים בעולם כמו במומביי, יש לנו כמות עצומה של כ-8 מיליון קוראים ביום שאנו צריכים להמשיך לשרת באופן רציף. אני מניח שבסוף התוקפים יתעייפו, ואנו נמשיך כמו תמיד".

הצעות, הערות, פניות ושאלות ניתן לשלוח לדואר [email protected]