מטה יוזמת ז'נבה קיים היום במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, כנס המיועד לציבור הרוסי בנושא "מלחמה, בחירות, ומה הלאה?"

בכנס התקיים פאנל מיוחד של פוליטיקאים מארבע מפלגות המתמודדות לכנסת ה-18 אשר דנו בנושא המלחמה והבחירות : ד"ר אפרים סנה, יו"ר ישראל חזקה, ח"כ קולט אביטל, מפלגת העבודה, ד"ר עוזי לנדאו, ישראל ביתנו וח"כ שלמה מולא, קדימה.

ד"ר אפרים סנה, יו"ר מפלגת ישראל חזקה, אמר כי יש לשאוף לחיסול שלטון החמאס הכרחי מבחינה צבאית, כלכלית ופוליטית. "עד עתה המלחמה לא השיגה את המטרה האסטרטגית שלנו והיא שהחמאס יפסיק לשלוט בעזה והחזרתו של גלעד שליט לגבולות מדינת ישראל", אמר.

ד"ר עוזי לנדאו, מועמד לכנסת מטעם סיעת "ישראל ביתנו", אמר כי ישראל חייבת לנצח במלחמה בעזה ניצחון ברור ומוחלט כיוון שכל דבר אחר יתפרש בניצחון צבאי על החמאס, כלשונו. "אסור להגיע להפסקת אש עד שישראל תשב על ציר פילדלפי. לא מדברים עם החמאס אלא מנצחים אותו".

ח"כ קולט אביטל, מפלגת "העבודה", אמרה בדיון כי "המנהיגים שלנו יצאו למלחמה ללא יעדים מדיניים ברורים וממשיכים לגמגם לגבי יעדיהם במלחמה. אני היום פסימית לגבי מה שקורה באזורנו כיוון שהחברה הפלסטינית הופכת לחברה דתית פונדמנטליסטית וכבר איננה חברה אזרחית וחילונית".

ח"כ שלמה מולא, "קדימה" השיב לקריאת אחת המשתתפות מהקהל שאמרה שלאור תוצאות המלחמה כדאי לבטל את הבחירות ולהמשיך את כהונת אולמרט כרוה"מ, "אסור לאולמרט בשום פנים ואופן לעמוד בראשות הממשלה מכיוון שאיש ציבור חייב להיות ישר ונקי כפיים וצריך לתת דוגמא אישית הן במערכת הפוליטית והן לציבור בכלל."

יו"ר צוות ההיגוי של יוזמת ז'נבה שדיבר בכנס קרא לפוליטיקאים לחזור למתווה "ועידת מדריד" מ  -1991 והביע תקוותו שהנשיא החדש בארה"ב ינסה לפתור את הסכסוך ולהוביל הסדר אזורי במזרח התיכון.