שר החוץ לשעבר ח"כ סילבן שלום מהליכוד תוקף את ההחלטה לצאת להפסקת אש חד צדדית. "החמאס סיפק היום את ההוכחה שהוא לא איבד את כוחו להמשיך ולשגר טילים על ישראל".

בראיון לערוץ 7 מוסיף ח"כ שלום: "היה פה מבצע מזהיר של צה"ל שהיה ערוך היטב מכל הבחינות, אך בסופו של דבר היעדים לא הושלמו וההוכחה לכך היא שהפסקת האש הופרה מיד עם תחילתה, גלעד שליט לא הוחזר וההברחות נמשכות".

ח"כ סילבן שלום סבור שישראל לא תצליח לפתור את בעיית הברחות הנשק לעזה בעזרת הסדר מדיני, כיוון שאפילו מצרים אמרה במפורש שהיא לא תסכים להצבת כוח בנלאומי בתחומה "ועל הצבא המצרי בוודאי שאי אפשר לסמוך".

הוא מזהיר כי "בקרוב כולם יווכחו לראות, כפי שקרה במלחמת לבנון השנייה עם החלטה 1701 שכולם כיום יודעים שהיא היתה טעות, כך גם ההסדר הנוכחי כולם יראו בעתיד שזו היתה החלטה שגויה. החמאס ימשיך להצטייד בטילי פאג'ר כפי שהיה בתקופת התהדיה והטילים יגיעו בסופו של דבר גם לתל אביב".

על חתימת מסמך ההבנות בין ישראל לארה"ב אומר שלום כי זה היה צילום לצורכי תעמולת בחירות, ולא היה צורך בכך ששרת החוץ ציפי לבני תסע לוושינגטון. "היו יכולים לחתום על כך גם ברמת שגרירים בלבד".

ח"כ שלום משיב לכל אלה שתוקפים את הליכוד שמיהרו הבוקר לבקר את הממשלה ואומר "הליכוד נתן גיבוי מלא בזמן המלחמה ואף השתתף במערך ההסברה בארץ ובעולם, אבל כעת צריך לומר את האמת- שהמטרות לא הושגו ושציפי לבני התגלתה ככזאת שאינה מסוגלת להנהיג", דברי שלום.