בעקבות החשדות הרבים לזיופים ולתופעת קבלני הקולות בבחירות הפנימיות בתנועת 'קדימה' קיים אתר תומכי התנועה 'יאללא קדימה' בדיקה מיוחדת וממנה עולים ממצאים מרתקים בדבר התנהלות הבחירות הפנימיות בתנועה, ומסתבר כי ניתוח התוצאות מגלה כי פחות ממחצית המצביעים הם אכן מצביעי 'קדימה' ותומכים אמיתיים של התנועה.

נזכיר כי הטענות סביב המחנאות וקבלנות הקולות ב'קדימה' הועלו לאחר שתוצאות הבחירות הפנימיות במפלגה דחקו את רגליהם של רבים ממי שמוגדר כיום כשלד האידיאולוגי של המפלגה וכראשיה כדוגמת חברי הכנסת עתניאל שנלר, שי חרמש ואחרים.

"לאנשי המנגנון הייתה אפשרות לצפות בנתוני אמת במהלך יום ההצבעה ואף לשנותם". (מתוך התחקיר)

נזכיר כי בעקבות התוצאות החליטו חברי הכנסת הפרופסורים בן ששון ובן ישראל לעזוב את הפוליטיקה ולא להתמודד ברשימת המפלגה לכנסת.

מציאות זו עוררה חשד גם בקרב חברי 'קדימה' כי עסקנות, סגירת חשבונות ומחנאות הובילו לעיצוב הרשימה לכנסת הרבה יותר מהצבעה של חברים אמיתיים במפלגה. כמו כן התחזקו החשדות לזיופים בלא מעט קלפיות.

באתר 'יאללא קדימה' מדווחים כי "גורמים פוליטיים בכירים בקדימה שהיו שותפים בעברם ביותר ממערכת בחירות מקדימות ממוחשבת של אחת המפלגות הגדולות מודים היום כי לאנשי המנגנון הייתה אפשרות לצפות בנתוני אמת במהלך יום ההצבעה ואף לשנותם".

לנוכח זאת "הידיעה כי קיימת אפשרות טכנית לצפייה ושליטה בנתונים הלחיצה אותם ונוכח התוצאות התמוהות בקדימה הטריפה את דעתם. החשש מפני הטיה וזיוף מתוך המחשב המרכזי הטריד מנוחתם של רבים ובמיוחד מועמדים ברשימת קדימה לכנסת".

בידינו עדויות על זיופים והצבעות בשמם של אחרים בקלפיות קדימה

מבצעי הבדיקה קובעים כי דווקא לטענות בדבר שינויי תוצאה בשלב מאוחר, לאחר ההצבעה, במגזר הלא יהודי לא הוכחו כנכונות. "בחודש החולף בחנו כל שביב מידע תוך הצלבות ובדיקות שונות. לא מצאנו בסיס לחשדות החמורים ולפיהם מישהו שינה את התוצאות במחשבי מל"מ בין 00:20 למועד פרסום התוצאות".

"הנתונים שבידינו הועברו לעיונו של מבקר המדינה והם כעת נבחנים ומוערכים על-ידי גורמי אכיפה במשטרת ישראל". (מתוך התחקיר)

לעומת זאת מספרים שם כי "בידינו עדויות על זיופים והצבעות בשמם של אחרים בקלפיות קדימה שהוצבו ביישובי המגזר הלא יהודי". מבצעי הבדיקה מספרים כי בידיהם עדויות לכך שמצביעים במספר קלפיות החזיקו בידם מספר תעודות זהות והצביעו בשיטת הסרט הנע".

לדבריהם "הנתונים שבידינו הועברו לעיונו של מבקר המדינה והם כעת נבחנים ומוערכים על-ידי גורמי אכיפה במשטרת ישראל". טענות אלה תואמות את הטענות שהתעוררו במגזר הלא יהודי לאחר ניתוח זמני ההצבעה. כזכור, השוואה בין זמן ההצבעה לכל מצביע במגזר היהודי היה לאין ערוך ארוך יותר מאשר במגזר הלא יהודי למרות קשיי השפה, עובדה שעוררה חשד שמדובר בהצבעה סדרתית, מרוכזת ובלתי חוקית.

מבצעי הבדיקה מציינים כי "למעט מקרים נקודתיים אלו לא מצאנו עדויות לזיופים נוספים". כיוון שכך החליטו למקד את בדיקתם בסוגיית המחנאות, בהנחה שמחנאות זו היא הגורם לדחיקת רגליהם של בכירי התנועה ועיצובה של הרשימה באופן בלתי צפוי מאוד.

גדודי מצביעים חרדים לא מוכרים הגיעו לקלפיות...

"בשקט ובלי משים לב קדימה הפכה מוקד לפעילותן של קבוצות אינטרס וקבלני קולות", כותבים אנשי 'יאללה-קדימה' המוסיפים ומתארים כיצד "במסגרתן של קבוצות האינטרנט וקבלני הקולות שהתנפחו להם בקדימה נכנסים הוועדים, מפקדי מאות חרדים, חרדים לאומיים, אנשי ימין ושמאל קיצוני".



"שם התואר "פוקד מרכזי" זהו הכינוי הצפונבוני, המכובס ל"קבלן הקולות" מהמערך או מרכז הליכוד". (מתוך התחקיר)

על אופן התפקדות הקבוצות נכתב באתר כי "בחלקם האחד גויסו למפקד חברי התנועה ע"י פוקדים קדימאים מוכרים ובחלקם האחר והמשמעותי לא פחות על-ידי ראשי פירמידות בלתי מוכרים בעליל. כך קרה לדוגמא שביום הבחירות מנהלי מרחבים ומטות שחשבו לעצמם כי הם מכירים את מתפקדי קדימה באזורם גילו לפתע גדודים של מצביעים חרדים מגיעים להצביע בקלפי שלהם".

מאחת העדויות שהצטברו לתחקיר זה מצטטים אנשי האתר את אחד האחראים על קלפי בצפון: "ניסינו להביא להם את הרשימות שלנו, לברר מהיכן ואיך הגיעו אבל הם כבר ידעו מה להצביע....".

לטענתם תופעה זו התפרשה על פני כלל הקלפיות ברחבי הארץ ובמשך כל יום ההצבעה.

לבני הבטיחה פוליטיקה אחרת? אז הבטיחה...

אנשי 'יאללא קדימה' אינם פוסחים על אחריות אנשי ציפי לבני להתנהלות הבעייתית של יום הבחירות הפנימיות: "בניגוד להבטחותיה של ציפי לבני בדבר מיגור העולם הפוליטי מקבלני הקולות כולנו כבר למדנו לזהות גם את טביעות האצבע של אנשיה בעסקונה המפלגתית". את הדברים הללו כותבים אנשי האתר תוך זהירות שכן לדברים "אי אפשר לייחס מהלכים כאלו ואחרים למחנה לבני ומן הטעם הפשוט שאין מחנה לבני".

לדבריהם "המחנה" של לבני, בהשוואה לזה של מופז, היה פחות מאוגד ומאורגן תחת אנשים או קבוצות מאותרות. "הסיוע מכיוונה של לבני נעשה באמצעות יועציה האסטרטגיים שהכניסו ידיעות לתיבת המסרים התקשורתית בדבר מה נכון ומה ראוי לקדימה בעשירייה הראשונה. באופן רשמי, מן הפה אל החוץ, לבני מיאנה להתערב בבחירות האחרונות. בפועל, למרות שלא מאוד הצליחה, היא התערבה ועוד איך לטובת חלק מן המועמדים".

"בניגוד להבטחותיה של ציפי לבני בדבר מיגור העולם הפוליטי מקבלני הקולות כולנו כבר למדנו לזהות גם את טביעות האצבע של אנשיה בעסקונה המפלגתית". (מתוך התחקיר)

הנוסח המאוד לא אופייני לאתר אינטרנט פרו-קדימאי כ'יאללא קדימה' נמשך, ובפרק המתייחס לקבלני הקולות כותבים שם: "בקדימה ניתן ליואל מוגמי, לוי שטרית, רוני בן-חמו, רוברט טיבייב, הרצל טובלי ואחרים שם התואר "פוקד מרכזי" זהו הכינוי הצפונבוני, המכובס ל"קבלן הקולות" מהמערך או מרכז הליכוד. נבחרי הציבור בקדימה ובכללם יושבת ראש התנועה משחקים מולם משחק כפול. מצד אחד הם מבינים שהם חייבים אותם כל זמן שהם שם ומצד שני מסתייגים מהם כלפי חוץ".

התחקיר מסתיים בהערכה זהירה וממעיטה העולה מניתוח תוצאות הבחירות וממנה "אנו למדים כי לפחות 25% המתפקדים שנטלו חלק בהצבעה אינם קדימאים כלל. לאמור, לא יצביעו קדימה בבחירות הכלליות. נתון זה משתקף מסקרים בלתי תלויים נוספים שנעשו בקרב ציבור מתפקדי קדימה. כ-30% לכל הפחות נוספים הם פקודים בשרשרת של קבלן קולות, רכז, שר מאות ואלפים שלא היה מגיעים להצביע ללא פעולת הנעה והמרצה ביום בחירות. נתונים אלו מתבססים על צבר רשימות איתורים והמרצה של מטות בחירות המגלה מהות זיקתם של רבים ממתפקדי קדימה לאדם מסוים או קבוצה אינטרס מסוימת. גם נתונים אלו משתקפים בסקרים שערך הסוקר רפי סמית ומכוני מחקר נוספים. אם הנחנו כי זו הערכה ממעיטה הרי שבמקרה הטוב רק קרוב ל-45% הם המצביעים הקדימאיים חופשיים הקלאסיים".