ד"ר עמית מור, מנכ"ל אקו אנרג'י ומומחה למשק האנרגיה, מסביר בראיון לערוץ 7, כי בשלב זה הודיעו החברות השותפות לקידוח הגז הטבעי 'תמר 1' על סיכוי לקיומו של מאגר גז טבעי משמעותי מאוד במקום, וכי התוצאות, החלקיות בשלב זה, הינן מאוד משמעותיות.

ד"ר מור מסביר כי בשבועות ובחודשים הקרובים ימשכו הבדיקות, בסיומן ניתן יהיה לקבוע באופן מדויק יותר מהי כמות הגז שניתן יהיה להפיק מהקידוח, ואם אכן ניתן יהיה להפיק את הגז באופן כלכלי.

מור מציין, כי הקידוח ממוקם 90 ק"מ מערבית לחופי המדינה, בנקודה שבה עומק המים הוא 1,700 מטרים, ועומק הקידוח הנוסף באדמה אמור להיות 5 ק"מ, כך שיקח עוד כמה שנים עד שיושלם פיתוח אתר הקידוח ויהיה ניתן להפיק גז טבעי ולספק אותו לתחנות הכוח בארץ.

לדבריו, החל מעוד שנתיים, 40% מהחשמל המופק במדינת ישראל יופק באמצעות גז טבעי, וצריכת הגז הטבעי בישראל צפויה לעלות בהתמדה בשנים הקרובות. עד לשנת 2030 צפויה ישראל להזדקק לכ- 250 מילארד מ"ק של גז טבעי, ואם קידוח 'תמר 1' ימלא את התקוות שתולים בו, הרי שהוא יוכל לספק 90 מיליארד מ"ק מתוכם, דבר שיצמצם משמעותית את תלותה של ישראל ביבוא הגז ממצרים, ישפר אבטחת אספקת האנרגיה, ויספק הכנסות משמעותיות לחברות ישראליות ולממשלה הזכאית לתמלוגים של 12% מהרווחים.