חבר הכנסת טאלב א-סאנע (רע"מ-תע"ל) פנה הבוקר לקצין הכנסת בבקשה לאשר לו להיכנס לרצועת עזה על מנת לבדוק את הנזקים שנגרמו לפלסטינים במהלך המלחמה. "ישראל מנסה לטייח ולכסות על פשעיה, ולכן ביקורי יאפשר לאמוד מקרוב את הפשעים האלו, ולאסוף ראיות מהנעשה בשטח כדי שהפושעים יבואו על עונשם", אמר.

א-סאנע אף ציין כי הביקור יאפשר לו לאסוף ראיות, כגון שימוש שישראל עשתה בנשק מנוגד לחוקים הבינלאומיים, כהכנה לנקיטת הליכים בבית הדין לפשעים בינלאומיים בהאג.

לדבריו, ישראל מנסה לטייח ולכסות על פשעיה. "בכוונתי לאמוד את מימדי ההרס ואת הפשעים שביצעה מדינת ישראל נגד אוכלוסייה חפה מפשע, כגון הרס בתים, מסגדים, בתי חולים, בתי ספר ומוסדות ציבוריים נוספים".

ח"כ עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) אמר בתגובה כי יש לשלול את האזרחות לח"כ טאלב א-סאנע. "ח"כ טאלב א-סאנע שוב עושה צחוק מאתנו ומהדמוקרטיה שלנו", הדגיש לנדאו.

"א-סאנע, שמעולם לא השמיע מילה אחת בגנות פשעי החמאס, לא על ירי מכוון לעבר ריכוזי אוכלוסייה, וגם לא נגד פשע השימוש בילדים פלסטינים כמגן אנושי, אינו מחמיץ הזדמנות להוכיח שוב ושוב שיש בקרבנו חברי כנסת שלא חלה עליהם חובת נאמנות לארץ. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את מכלול מעשיו של א-סאנע במטרה לשלול את אזרחותו", הוסיף.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) קורא לאפשר לא-סאנע לצאת לעזה אך לא לאפשר לו לחזור. "האיש הוא חמאסניק, שמחופש לח"כ ישראלי. שיישאר בעזה ויהיה חבר בממשלת חמאס, זו תהיה תרומת ישראל לשיקום הרצועה", הוסיף.

בעקבות בקשתו של ח"כ טאלב א-סאנע גם ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) לקצין הכנסת וביקש ממנו לאשר לח"כ א-סאנע לצאת לעזה ובתנאי שלא יחזור.

ח"כ זאב אלקין (ליכוד) אמר בתגובה לבקשתו של ח"כ טאלב א-סאנע כי לאנשים כמותו אין מקום בכנסת ישראל. לדבריו, "אם בג"ץ היה זקוק להוכחות נוספות לצורך לפסול את בל"ד ורע"ם-תע"ל מלהתמודד בבחירות בישראל היום טאלב א-סאנע דאג לספק אותם".

"לאנשים שזו מטרת פעילותם אין מקום בכנסת ישראל", הדגיש אלקין, "במידה וירצו יוכלו להתמודד מול נציגי החמאס על מקום של כבוד בפרלמנט הפלסטיני".