מקורות מצרים בכירים מסרו היום (ד') כי קהיר נושאת ונותנת עם ישראל על מנת לקבל את הסכמתה להכפיל את מספר חייליה בגבול בין מצרים לרצועת עזה. מוחמד בסיוני, יו"ר הפרלמנט המצרי ולשעבר שגריר מצרים בישראל, אישר בשיחה עם "אל-חיאת", כי קהיר ביקשה להוסיף 750 חיילים נוספים כדי לפקח על הגבול, מעבר ל-750 החיילים שאושרו בהסכם המעברים שנחתם עם ישראל בשנת 2005.

עם זאת, הכחישו גורמים מצרים את הדיווחים בדבר הסכם עם ישראל על סיכול ההברחות לרצועה. חוסאם זכי, דובר משרד החוץ המצרי, אשר נשאל בעניין זה ע"י כתב העיתון "אל-חיאת" אמר מפורשות, כי אין אמת בידיעות אלה.

נזכיר כי ב-16 בינואר חתמו ישראל וארה"ב על הסכם הבנות למניעת הברחות נשק לעזה. במסגרת ההסכם תפעל ארה"ב למנוע מאיראן לספק נשק לחמאס. בסיוני ציין בהקשר זה כי ההסכם הביטחוני בין ישראל לארה"ב בנוגע למניעת הברחות אמצעי הלחימה דרך גבול רפיח אינו נוגע בצורה כלשהי למצרים. "הם מדברים על הפסקת הברחות האמל"ח דרך היבשה, האוויר והים ואנו (המצרים) איננו צד במלחמה המתקיימת שם", אמר בסיוני אשר שלל נחרצות את האפשרות להצבת כוחות בינלאומיים בשטח מצרים על מנת לפקח על הגבול.

לדבריו, המגעים בנושא זה עוסקים בהצבת הכוחות הבינלאומיים ב"צד האחר" (רצועת עזה), ומצרים בכל מקרה רכשה ציוד מתקדם (לאיתור מנהרות) בשווי של 24 מיליון דולר.