ברק אובמה הושבע לנשיאה הארבעים וארבעה של ארה"ב ובנאום ההכתרה שלו הוא אמר שצריך לפתוח בדרך חדשה עם האיסלאם הדברים כמובן מעוררים סימני שאלה רבים לגבי מה שצפוי למדינת ישראל בעתיד עם הממשל החדש.

יורם אטינגר לשעבר ציר ישראל בוושינגטון סבור כי הרצון לפתוח בדרך חדשה עם האיסלאם זו תפיסת העולם של אובאמה ושל צוות יועציו שמעוניינים להעמיק את הקשרים עם העולם המוסלמי על חשבון הקשר עם ישראל, "זו חלק מתפיסת העולם של יועצי הנשיא החדש שסבורים שאזנה של ארה"ב צריכה להיות כרויה יותר לצד המוסלמי ולא לצד הישראלי, צריכים להתרגל לכך שארה"ב תפסיק להפעיל כלפינו מדיניות של בעלת ברית אלא מדיניות מאוזנת" אומר אטינגר.

בראיון לערוץ 7 הוא מציין כי מי שיצר בארה"ב את האסכולה שדוגלת בחלוקת ירושלים ובהקמת מדינת פלשתינית היו שרון ואולמרט "הנשיא בוש דגל בתחילת הקדנציה שלו בעמדה שתומכת בחיזוק יהודה ושומרון כחלק בלתי נפרד מישראל ואז חל שינוי דרמטי בעמדותיו זאת בעקבות השפעה לא טובה שהיתה לשרון ואולמרט שחברו יחד עם קולין פאוול וקונדוליסה רייס להביא לשינוי בגישת הממשל כלפי ישראל" אומר אטינגר.

לדבריו בוש אמר בהזדמנויות רבות כי מה שגרם לו לשינוי הגישה היו דברי ראש הממשלה שרון וראש הממשלה אולמרט ששכנעו אותו שהקמת מדינה פלשתינית היא כורח המציאות זאת בשל הבעיה הדמוגרפית. "מדובר בגישה טועה ומטעה שהביאה נזק רב לישראל" אומר אטינגר.

אטינגר טוען שמדינת ישראל צריכה להתרגל מעכשיו למדיניות מאוזנת של ארה"ב כלפינו. "תפיסת העולם של יועציו של אובאמה היא שהסכסוך הערבי ישראלי הוא הגורם והשורש של הטרור המוסלמי בכל העולם, ואובאמה עצמו סבור שלשם כך הפתרון צריך להיות נסיגת ישראל לקווי 49, חלוקת ירושלים, עקירת ההתנחלויות ודיון על מעמד פליטי 48, ולצערי מי שמנחים את אובאמה לחשוב כך אלה הם הילארי קלינטון עם המתווה של בעלה הנשיא הקודם ביל קלינטון, רם עמנואל והגנרל ג'ונס".

"הנחמה היחידה" אומר אטינגר היא "שאובאמה עסוק כעת מעל הראש בכל סוגיות הכלכלה של ארה"ב וגם לאחר שהוא יתפנה לעסוק במדיניות החוץ יש לו את עיראק איראן ואפגניסטן כמו המשבר בהודו ופקיסטן, כך שיש לו עוד דברים לעסוק בהם לפני שיתחיל להתעסק איתנו".

יורם אטינגר טוען שראשי הממשלה בישראל מתקשים להבין שארה"ב היא אינה מונרכיה ובעצם לא הנשיא לבד הוא זה שמחליט מה לעשות כי מולו יש את הקונגרס ששקול בעצמתו לנשיא. "הקונגרס מגלה אהדה עקבית לישראל ואם הממשלה הבאה תדע למנף את האהדה של הקונגרס אלינו זה בהחלט יעזור לנו מול ברק אובאמה, ישראל חייבת ללמוד לעמוד על האינטרסים שלה ולא לזגזג בהחלטותיה ואז יש לנו סיכוי טוב", מסכם אטינגר.