הבחירות לכנסת השמונה עשרה ממש בפתח, והקמפיינים חזרו לאוויר לאחר סיום המבצע בעזה. אנשי ה"קולות הצפים", שמרבים לדבר עליהם בכל מערכת בחירות, יכולים כעת להתרשם מהמפלגות השונות ומהמועמדים לכנסת בקטגוריה חדשה שנפתחה באתר הקניות "זאפ".
 
הקטגוריה מציגה את המועמדים כמוצרים לקנייה, על כל מועמד מצורפים פרטים אישיים וציבוריים כך שניתן להשוות ביניהם ואפילו להכניס חוות דעת כתובה או מצולמת.
 
בראיון לערוץ 7 מספרת ליאת אלון, מנהלת השיווק באתר "זאפ" על הקטגוריה החדשה
 
"אנחנו בזאפ מאמינים שבעצם כל דבר הוא בר השוואה אולי פרט לרגשות. אפיינו את המועמדים לראשות הממשלה כמו דגמים ומוצרים, ואנו מאפשרים לגולשים לסנן על פי כל מיני פרמטרים רלוונטים כמו גיל, השכלה, נסיון פרלמנטרי וכו' ולהגיע למועמד שהכי מתאים עבורם. אנו מאפשרים לגולשים גם להכניס חוות דעת על המועמדים, ממש כמו למוצרים שלנו באתר".
 
כמה כניסות אתם רואים למועמדים השונים ?


"הקטגוריה הושקה ביום חמישי לפני כשבוע, ועד היום נכנסו למעלה מ-110 אלף גולשים שונים, שזהו מספר פנומנלי. נשלחו כ-180 חוות דעת שונות על המועמדים".
 
אתם מצליחים להסיק מסקנות פוליטיות ?



"בוודאי, יש לנו סקר באתר שהוגלשים יכולים לענות עליו פעם אחת בלבד, אפשר לראות שם שבנימין נתניהו הוא המועמד המוביל לראשות הממשלה, אחריו ציפי לבני, ואחר כך אהוד ברק. אפילו אולמרט הוא מועמד תיאורטי אצלנו, והוא זוכה לכ-8 אחוז מהקולות. ואפשר לראות גם את הדירוג של כל מועמד, לפני כיומיים בנימין נתניהו עמד על כ-4 כוכבים, ברק עם 3, וציפי לבני עם 2.5".
 
אתם מאפשרים להכניס כל תגובה ?



"ההתייחסות של הגולשים היא מדהימה, ממש כמו התייחסות אל מוצרים. כמו למשל ה'מוצר' שימש בעבר כראש ה'מוצרים', הצליח או נכשל, ה'מוצרים' הנלווים ל'מוצר' הם באיכות ירודה או גבוהה וכו'. כל תגובה שמגיעה ל"זאפ", גם מוצרי צריכה רגילים וגם בקטגוריה הזו עוברת דרך מחלקת התוכן שלנו. תגובות שיש בהם קללות או התבטאויות קיצוניות לא נכנסו. אבל תגובה שהיא רלוונטית ובעלת ערך אנו מאפשרים להכניסה לאתר".
 
האם המועמדים עצמם או המפלגות פנו אליכם ?



"קיבלנו פניות מהמפלגות, וגם ניתן לראות בחוות הדעת באתר שגורמים אינטרסנטים כותבים חוות דעת על המועמדים שלהם ועל המועמדים שמנגד, אני מניחה שמרכז המוערבות נכנסת דרך חוות הדעת. שאלו אותנו אם אפשר להשפיע על התגובות, אז כמובן שכמו שאנחנו לא מאפשרים השפעה חיצונית על חוות הדעת הכתובות במוצרים האחרים, לא נאפשר השפעה כזו גם בקטגוריה של הבחירות".
 
הצעות, הערות, פניות ושאלות ניתן לשלוח לדואר [email protected]