15 אלף פעילי מטות ערים קיבלו באחרונה הודעה המסכמת את יחסיהן של מפלגות שונות לאפשרות ההקמה של מדינה פלשתינית, כאשר המסקנה המרכזית מתמקדת בליכוד שברובו עודו רואה הקמת מדינה שכזו יעד אסטרטגי.

"הליכוד יהפוך את תל-אביב ל"עוטף מדינה פלשתינית" עם 30 שניות התראה?", נאמר בכותרת ההודעה לפעילים.

את ההודעה מפנים אנשי 'מטות ערים' לפעילים בעקבות משאל שהעבירו למפלגות השונות ובו ביקשו תגובה רשמית ומוסדרת לשאלה האם יתמכו בהקמת מדינה פלשתינית. התוצאות  שהעלה המשאל היו כדלקמן:

איחוד לאומי בראשות כצלה: 100% (כל המפלגה) נגד מדינה פלשתינית. בית יהודי (מפד"ל) בראשות הרשקוביץ: 100% (כל המפלגה) נגד מדינה פלשתינית. ישראל ביתנו בראשות ליברמן: 100% (כל המפלגה) נגד מדינה פלשתינית. ש"ס:  100% (כל המפלגה) נגד מדינה פלשתינית.

לעומת מפלגות אלה קיבלו אנשי הארגון תשובה חלקית מאנשי הליכוד. התברר כי רק 25% ממועמדי המפלגה נגד מדינה פלשתינית. ב'יהדות התורה' שגם חבריה נשאלו את השאלה התברר כי רק 17% ממועמדי המפלגה מתנגדים להקמת מדינה פלשתינית.

סוזי דים, מראשי הארגון אומרת כי "אנו סבורים שהליכוד נוהג בחוסר אחריות מוחלט, בכך שהוא לא מוכן להתחייב כלפי ציבור הבוחרים, שהוא יתנגד להקמת מדינה פלשתינית. אם הליכוד לא יתעשת בנקודה זו, הוא עלול להפוך את ירושלים, תל-אביב, רמת-גן, נמל-תעופה בן-גוריון, גבעתיים, פתח-תקוה, בני-ברק, חולון, בת-ים, רעננה, ראשון לציון, רחובות ועוד לאיזור "עוטף מדינה פלשתינית" עם 30 שניות התראה".

יצוין כי בתגובה לדברים נאמר למטות ערים כי הליכוד אינו חותם על הצהרות שמכינים גופים פרטיים. במטות ערים לא נרגעים מתגובה זו: "התירוץ הזה לא מקובל עלינו", אומרים שם.