פעמים רבות נקשרים הוצאות ספרים, מחברים ומתרגמים לכדי הוצאת ספר שאין לך עיתוי טוב הימנו. לא אחת, מתגוללים לנגד עיננו סיפורים ומציאויות שיכול אתה להעלות רק בדימיונך או כאלו שנחשפים עליהם מקריאה בעיתונות או צפייה במהדורות החדשות הטלויזיוניות ואז לפתע בלא כל הכנה מודמת אתה מגלה שהספר שאך זה עתה הונח לפתחך מהווה למעשה את תמצית הדברים בצורה מוחשית, סיפורית, מרתקת וכזו שמגלה טפח ומכסה טפחיים. כזה הוא ספרו החדש של מחבר ספרי המתח העכשוי דניאל סילבה סוכן במילכוד.

כתיבתו של הספר ויצירתו משרים למן הרגע הראשון אוירה של ישראליות (מה יכול להיות יותר ישראלי מאשר סוכן מוסד?), אוירה של  מלחמה בטרור (רק עכשיו סיימנו מלחמה כזו בעזה) אוירה של מדינה מערב אירופאית (הרי נציגיהם היו כאן בזמן האחרון לצורך קידום המשא ומתן) ובכלל אוירה של  כלי נשק ופצצה מתקתקת.

הספר בנוי כעלילה מפתיעה ועוצרת נשימה ויורד לחקרן של כמה מן השאלות המטרידות ביותר בזמננו: מלחמה בטרור, נשק שבאמצעותו מנהל אותה המערב ופצצת הזמן המתקתקת בלב מערב אירופה. תחילתו של הספר  פורצת כשליחות שגרתית לכאורה לעיר מרכזית בהולנד (אמסטרדם), שליחות שיוצאת מכלל שליטה כשאיש המוסד גבריאל אלון חושף פעולת טרור שזוממת המחתרת האסלאמית בטבורה של לונדון. על הכוונת: בתו של השגריר האמריקני בבריטניה. אלון (השם הישראלי האולטימטבי לגיבור החייל המוסדי) מגיע באיחור של רגע להצילה, אבל המפגש בינו לבין חוטפיה חורץ גם את גורלו שלו. החיפוש הקדחתני אחר הנעדרת, גורר את אלון לברית בלתי-אפשרית עם אדם שאיבד הכל בגלל מסירותו לאסלאם, גורם לו לפקפק במוסריותן של הטקטיקות המקצועיות שלו - ועלול אף לעלות לו בחייו.

 ומשהו על הסופר. וראשית לא. הוא לא ישראלי, לא "בוגר" מוסד ולא יוצא יחידה מיוחדת. דניאל סילבה הוא עיתונאי וסופר. את היכרותו עם המזרח התיכון הוא חב לקריירה ארוכה כעיתונאי ב-UPI וב-CNN, במהלכה דיווח מקהיר ומעיראק והיה ראש דסק בוושינגטון. את ספרו הראשון פירסם ב-1997. מאז ראו אור עשרה ספרים פרי עטו, שתורגמו ל-25 שפות והיו רבי מכר מסביב לעולם.  הוצאת ידיעות. למעלה מ-400 עמודים.