אחת הפרשות שזיכו את ישראל במטח ביקורת כלל עולמית בימי מבצע 'עופרת יצוקה' היא פרשת הירי הצה"לי על בית הספר. הטענה הפלשתינית הייתה כי עשרות נשים וילדים שנמלטו לבית הספר על מנת להתגונן מהירי הצה"לי נהרגו ונפצעו בעקבות הירי לעבר המבנה. אולם כעת מתברר כי האמת שונה לחלוטין.

בראיון לתחקיר מיוחד שביצע עיתון בקנדה, 'גלוב אנד מייל' שמו, נשאל בכיר בארגון אונר"א ברצועת עזה אם אכן ההפגזה הישראלית הייתה על בית הספר. הבכיר קובע כי בניגוד לטענה הפלשתינית הירי הישראלי של פצצות המרגמה כלל לא פגע במבנה בית הספר, אלא אך ורק מחוצה לו.

ובאשר למספר ההרוגים באירוע מסתבר שגם כאן האמת רחוקה מאוד מהטענה הפלשתינית. בעוד הפלשתינים מדברים על למעלה מארבעים הרוגים התמונה המתבררת בתחקיר אחרת לחלוטין. בשיחה עם אחד מאנשי צוות בית הספר מתברר כי לא יותר משלושה תלמידי בית הספר נהרגו בהתקפה, אך גם זאת לא בשעה שהיו בתוך המבנה אלא מחוצה לו.

דברים אלה של איש אונר"א ואיש צוות בית הספר תואמים את עדויותיהם של תושבי האזור וגורמים נוספים שנכחו במקום בעת ההפצצה המדוברת. עדויות אלה שרוכזו בידי צוות 'גלוב אנד מייל' מגלות כי כל הנפגעים באירוע נפגעו מרסיסי ההפצצה אך לא מהפצצה ישירה כפי שתואר האירוע בידי תועמלני הפלשתינים בארץ ובחו"ל.

כאן המקום להזכיר כי דובר אונר"א, כריס גינס, דרש לאחר האירוע פתיחת חקירה ואיתור האשמים בירי, שכן לדבריו המקום הופצץ למרות שהיה מלא בכאלף ושש מאות בני אדם שנמלטו לתוככי בית הספר.