מנכ"ל קדימה לשעבר, הח"כ לשעבר אביגדור יצחקי, מעביר את תמיכתו לבנימין נתניהו. זאת בעקבות מה שהוא מגדיר כ"ואקום המנהיגותי שנוצר במדינה". לדבריו ואקום זה מחייב הצבת אלטרנטיבה שכעת הוא רואה אותה בדמותו של בנימין נתניהו.

לטעמו של יצחקי על הציבור לשאוף להקמת שני גושים פוליטיים ולא לאבד קולות בהצבעה למפלגות קצה קטנות.

באשר ליו"ר 'קדימה', שרת החוץ ציפי לבני, אומר יצחקי כי היא הוכיחה בהתנהלותה הפוליטית האחרונה כי אין לה ניסיון בכלום, כלשונו. "ידעתי זאת גם קודם", הוא מציין ואומר כי לבני הוכיחה את חוסר ניסיונה בניסיון הכושל שלה להרכיב קואליציה. "ניתן היה להקים קואליציה בקלות אך היא כשלה ושיחק כאן חוסר הניסיון והעובדה שלא הייתה כאן תבונה. היו תשעים ח"כים שלא רצו ללכת לבחירות. גם מהימין וגם מהשמאל, אבל במבחן הראשון של ניהול קואליציה היא לא עמדה והכניסה את עם ישראל למערבולת של מערכת בחירות".

"עומד להיות כאן משבר אולי החמור ביותר בתולדות ישראל והמדינה זקוקה לאנשים עם ניסיון בהנהגתה", אומר יצחקי בנמקו את התמיכה בנתניהו. "כיום נתניהו מגיע לתפקיד לאחר ניסיון של ראש ממשלה ושר אוצר ושני הדברים הללו צריכים להביא להצבעה עבורו. אמרתי לו שכעת אסור עוד לעשות ניסיונות ולהשתמש רק באנשים בעלי ניסיון", מספר יצחקי ומוסיף כי גם נתניהו עצמו אמר דברים דומים בשיחתם.

ובאשר לו עצמו מבהיר יצחקי כי אמנם לא ביקש לעצמו תפקיד ביצועי או פוליטי, אך אם תגיע בקשה קונקרטית לא בטוח שיוכל לסרב לה. "כל חיי נתתי יותר מעצמי למדינה מאשר לעצמי. לא אתייחס להצעות שלא הועלו אבל במקום שאוכל לתרום למדינה אתרום, אם זה לא יפריע לחיי האישיים", הוא מסייג ומזכיר כי פרישתו מהנהלת משרד ראש הממשלה נבעה מצרכים רפואיים אישיים ולא עקב פיטורין.

ועל העבר הלא רחוק בו תקף בחריפות את נתניהו, אומר יצחקי כי בעבר תקף את נתניהו כי חשב שהוא מוליך את הממשלה למקומות לא רצויים. לעומת זאת כעת "נתניהו בוגר יותר, בעל ניסיון יותר והצוות שהוא מביא הוא בעל ניסיון בניהול המדינה הזו".

להערכתו של יצחקי, שהיה ממקימי 'קדימה', מפלגה זו עומדת לקראת היעלמות מהזירה הפוליטית בהיותה אסופה של בעלי אינטרסים שלטוניים ורצון הישרדות ללא עמוד שידרה הנהגתי אידיאולוגי. "לצערי זו מציאות שאין להתכחש לה, והמתכחשים לה עושים עם עצמם מרמה".