במערכת הפוליטית שוררת הסכמה כללית כי בנתיים ההפתעה הגדולה של בחירות 2009 היא ישראל ביתנו, שהסקרים מנבאים לה עלייה. מה שעדיין לוטה בערפל זה האם ליברמן אכן רואה את עצמו כמפלגת ימין טבעית או שהוא יסכים ללכת שוב עם קדימה כמו שקרה בכנסת האחרונה.

ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי אומר לערוץ 7 כי אם מי שמקלל ערבים הוא נחשב לימין אז ישראל ביתנו הם ימניים אבל בכל קריטריון רציני אחר צריך להיזהר מהם, "להיות ימני זה אומר נאמנות לארץ ישראל, התנגדות למדינה פלשתינית ולחלוקת ירושלים ולצערי ישראל ביתנו הם בעד העברת שכונות ערביות לפלסטין שזו בעצם חלוקת ירושלים".

ח"כ אלדד קורא לציבור להסתכל באותיות הקטנות של מצעי המפלגות, "במצע של ישראל ביתנו מדברים על העברת ואדי ערה לידי הרשות הפלסטינית שהמשמעות של זה היא הקמת מדינה פלשתינית".

לדבריו, זו מערכת בחירות רדודה שמה שקובע בה זה איזה סיסמאות מפריחים באויר, "הציבור לא זוכר שליברמן ישב במשך שנה בממשלת אולמרט, איש לא מבין מדוע הוא הצטרף ולמה יצא משם כשיצא, אבל לאף אחד לא אכפת".

ח"כ אלדד טוען כי יש פה תופעה מדאיגה של נהירה אחרי מפלגה שהקמפיין שלה מתבסס על שנאה בלבד, "טומי לפיד בזמנו רכב על גל השנאה לחרדים, ועכשיו ליברמן מתבסס על השנאה לערבים אבל בכל השאר הוא רחוק מלהיות ימין".

על השטח הרדום אומר ח"כ אלדד "אסור להתייאש, למרות שיש סיבה להתייאש מהדמוקרטיה הישראלית, כי הפוליטקאים תמיד מבטיחים דברים לפני הבחירות אבל שוכחים את הכל לאחר הבחירות.  כמו אריאל שרון שהצליח לעלות לשלטון בזכות הנחישות והפטריוטיות שלו אך  בסופו של דבר הוא האיש שהביא עלינו את חורבן גוש קטיף".