במערכת הבחירות הנוכחית הסוגיות שעומדות על סדר היום הציבורי הם בטחון מדינת ישראל וסוגית ערביי ישראל, אחד הדברים שהממשלה הבאה תצטרך להתמודד איתם הם אותם הבטחות שנתנו על ידי ממשלת אולמרט שקרא לחלוקת ירושלים.

שגריר ישראל לשעבר באו"ם ד"ר דורי גולד אומר לערוץ 7 כי אולי לא מזכירים את הנושא של ירושלים מספיק במערכת הבחירות הנוכחית אך מהר מאוד הדברים יעלו על השלחן "ראש הממשלה הבא יצטרך לבקר בוושינגטון ושם ישאלו אות מה הוא מתכוון לעשות בתהליך המדיני ועל מה הוא לא יסכים להתפשר, וחשוב שהוא יאמר לאמריקאים שישראל תשמור על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראלית".

לדבריו ראשי הממשלות ברק ואולמרט כבר גרמו לנזקים "צריך לזכור שרבין בהסכם אוסלו בשנות התשעים הצהיר באופן חד משמעי שעל ירושלים אין מה לדבר, ואפילו בסנאט כיבדו את הדברים וחוקקו חוק שמדבר על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראלית, כך שאם ישראל משדרת עמדה ברורה באשר לירושלים לא צריכה להיות בעיה. לצערנו אהוד ברק בשנת 2000 היה מוכן לשקול את תכניות קלינטון לחלוקת העיר, למרות שגם הוא מבין היום את גודל הטעות, כי כולם מבינים שמסירת שכונות במזרח העיר לרשות אחרת תוביל לירי טילים על בירת ישראל".

ד"ר גולד אומר כי בעניין ירושלים הוא סומך על נתניהו "הוא תמיד הצהיר שישראל תשמור על ירושלים מאוחדת וגם אחרי הסכם חברון הוא הודיע לאמריקאים שהוא כפיצוי על הסכם חברון דורש לאפשר בניית שכונה חדשה וכך קמה לה שכונת הר חומה וגם כשהיו גינויים על כך, האמריקאים הטילו וטו על קבלת החלטת גינוי".