ד"ר אודי לבל, מומחה לתקשורת ולפוליטיקה, קובע כי בימים אלה מופעלת לוחמה פסיכולוגית פנים ישראלית, כאשר ממשלת ימין מוגדרת כממשלה צרה ממנה יש לחשוש.

"ההפחדה של הציבור ממשלת ימין צרה – הביטוי הזה מתבסס על מה? הרי הממשלה הזו מבטאת את רצון רוב העם. זו ממשלה שמשקפת את רצון רוב הציבור. עצם הגדרת הממשלה הזו כממשלת קצה שלא מייצגת את הציבור למרות רצון העם שלא ללכת למדיניות של ויתורים", אומר לבל.

לדבריו הסיטואציה בה שחקנים רבים בזירה הפוליטית יכולים לקבוע שהם ניצחו הופך את התמונה למורכבת הרבה יותר, ועל כן חשוב להציג בפני הציבור את פילוח ההצבעה בישראל ולהפנים את נטיית הרבו המוחלט של הציבור בארץ כפי שניבט מתוצאות הבחירות.

"ברגע שהציבור היה רואה שמצביעי קדימה בנויים על מצביעי העבודה ומרץ, ובעצם העבודה קדימה ומרץ הם גוש אחד, גוש השמאל, זה היה מפריע ללוחמה הפסיכולוגית של 'קדימה' להציג את עצמה כמפלגת מרכז הסיטואציה הייתה נתפסת כשונה. 'קדימה' מנסה להציג את עצמה כמפלגת מרכז שפוי אבל התוצאות מוכיחות שקדימה כמו העבודה ומרץ היא מפלגת שמאל, וסך הכול הימין קיבל ניצחון מובהק".

באשר להצהרות צוותי המו"מ הקואליציוניים של הסיעות השונות בתום שיחות עם מועמד כזה או אחר, אומר לבל כי בהיות הציבור גוף מתווך הרי שההצהרות מיועדות לאוזני הצד השני, אך מועברות דרכנו כמתווכים.

הוא מזכיר את שיגורם של אזרחים להשמעת עמדות נגד הקמת ממשלת ימין צרה והפחדת הציבור מהאיום האמריקאי, כאשר היעד הוא אזני הליכוד עצמו שיירתע מהקמת ממשלה שכזו. עם זאת הוא קובע כי העסקאות הפוליטיות האמיתיות נסגרות מאחורי הקלעים ו"סביר להניח שכושר המיקוח של המפלגות מאוד מוגבל. יש להם אינטרסים עצמיים שקשה לראות שהם יפעלו נגד עצמם", אומר לבל הסבור כי 'קדימה' לא תוכל לחבור לליכוד לאחר שתקפו במשך כל הקמפיין את נתניהו תחת הסלוגן 'ביבי או ציפי' וכך גם מפלגות הימין.

לעומת זאת כדי לאפשר חבירה שכזו מנסים אנשי המפלגות השונות לתאר את טובת העם כטובתם הם ובכך יוכלו לחברו בכל זאת להקמת ממשלה מנוגדת לעקרונותיהם.

והאם המנדט הנוסף של לבני על פני נתניהו הוא שמונע ממנה כניסה לממשלה בשל אותה תחושת כבוד פוליטי שאינו מאפשר ללבני בהיותה יו"ר המפלגה הגדולה להיכנס לממשלה תחת נתניהו?

"ללא ספק. זה המנדט הנוסף שמייצר הרבה תסכול והרבה מאבקי אגו. איך אני שקיבלתי יותר אוכל לקבל את מרותו כראש ממשלה. זה בהחלט מנדט שמייצר פה את כל הבלאגן הזה", קובע ד"ר לבל.

את דבריו חותם לבל בקביעה כי לו היו ספינרים בימין שהיו יכולים להגדיר את ממשלת נתניהו והימין ממשלה לאומית רחבה והיו מוחקים את הגדרת הממשלה הזו כממשלת ימין צרה התמונה הייתה נראית אחרת לחלוטין. "לזכותם יאמר שהם הצליחו להעביר את המסר התקשורתי שמדובר בממשלת ימין צרה כולם כל כך חוששים מהסיטואציה הזו".