הבוקר נפגש נשיא המדינה עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ועם יו"ר קדימה ציפי לבני בנסיון אחרון לדחוק בהם להקמת ממשלת אחדות רחבה. המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, התייחס הבוקר לאפשרות של ממשלת אחדות ואמר כי כל עוד נתניהו דבק ברצונו להקים ממשלת ימין קיצונית, קדימה לא תוכל להצטרף אליו, כלשונו.

לדבריו, לבני לא תוכל להסתובב בעולם בלי הצהרות כי ישראל מוכנה לשתי מדינות לשני עמים והמאחזים הבלתי מורשים יולבנו, "זה לא בא בחשבון לפי מצע קדימה", אמר רמון בקול ישראל.

הפרשן הפוליטי העיתונאי מנחם רהט, אומר לערוץ 7 כי הכרזת התמיכה של ישראל ביתנו בנתניהו לראשות הממשלה היא תבוסה טקטית לציפי לבני "עכשיו אחרי שהערפל התפוגג אנחנו יודעים בברור עובדה מדהימה שלציפי לבני יש 28 תומכים בלבד ולבנימין נתניהו 65 תומכים ומדובר בהשג משמעותי לליכוד ותבוסה אדירה ללבני שניסתה לגייס את ליברמן וגם את מרץ אבל הם זרקו אותה".

רהט מלגלג על כל האמירות של קדימה שהם נצחו "התרוץ השגור שבפיהם שהם יצאו ראשונים הוא מגוחך, כי הם נשארו עם 28 תומכים וה-27 של הליכוד שוים כיום 65, את הכסף סופרים במדרגות".

הוא מעריך כי בסופו של התהליך מפלגת קדימה תתפרק "להערכתי בנסיבות הנוכחיות, יועציה של ציפי לבני יגידו לה ללכת לאופיזציה ואחרי שהם יעברו לשם, סביר להניח שעשר ח"כים מקדימה יפרשו מקדימה ויעברו לליכוד וזה כולל את מופז ואת בוים, החוק מאפשר לשליש מהסיעה לפרוש. קדימה צריך לזכור היא לא מפלגת אידאולוגיה ובניגוד למפלגות אחרות הם לא מסוגלים לשבת באופוזיציה ולכן נראה פרישה של חברי המפלגה".

לדבריו אין שום סיכוי שהנשיא יטיל על לבני את הרכבת הממשלה "גם אם פרס היה רוצה הוא לא ירצה להתבזות ולתת ללבני 28 ימים ועוד 28 ימים והיא לא תצליח להרכיב ממשלה וזה יהיה ביזיון אדיר למוסד הנשיאות ופרס יסיים את הקרירה שלו בצורה כל כך מבישה. אין גם שום סיכוי שהוא יטיל את הרכבת הממשלה על שניהם גם על נתניהו וגם על לבני כי החוק אומר שצריך להטיל על ח"כ אחד ולא על שניים".

המפלגות אצל הנשיא - הסיקור המלא:



גפני: יהדות התורה היא מפלגה חברתית

'לא ניתן לבטל נצחון הציבור הלאומי' 

"קשה להמליץ בין ימין לימין קיצוני"

לבני: אנחנו הולכים לאופוזיציה

העבודה לנשיא: אין לנו המלצה

ישי: ממשלה רחבה של המחנה הלאומי

ליברמן המליץ לנשיא על נתניהו

מרצ: נמלא את תפקידינו באופוזיציה

הרשקוביץ: ממשלה רחבה בראשות נתניהו

"ביבי יקים ממשלה בזמן הקצר ביותר"

בראון: לציפי לבני יש יותר סיכויים