אחד הנושאים שיעסיקו את ממשלת נתניהו החדשה היא הטיפול במשבר הקשה במערכת החינוך וניסיון לשקם את הנזקים שיצרה שרת החינוך היוצאת יולי תמיר.

הרב יובל שרלו מראשי ישיבת ההסדר בפתח תקווה ומרבני צוהר אומר לערוץ 7 שצריך לעשות שינוי מקיף "קודם כל מבחינה מערכתית יש הזדמנות לחוקק את חוק החינוך שיגדיר בדיוק מה זה בית ספר, מה צריך כדי לפתוח בית ספר ומהם תכני הליבה".

"מבחינת התכנים, שרת החינוך היוצאת גרמה נזקים עצומים לחינוך, והביאה את עמדותיה והשקפותיה ולמעשה מיעטה בתכנים הציוניים והרחיבה את התכנים ההומניסטיים האוניברסאליים. היא הקצתה כספים לסמינריונים ועודדה מפקחים ופרויקטים שהלמו את דעותיה. צריך להזכיר את אותה החלטה שלה להוציא את בנות השרות הלאומי ממערכות החינוך הציוניות והתורניות ותפקידו של שר החינוך העתידי יהיה להחזיר עטרה ליושנה".

לדבריו חייבים יהיה להחזיר את המשמעת לבתי הספר "נתנו יותר מדי זכויות לילדים וכיום הבעיה האקוטית היא יחסי מנהל מורה ותלמיד ומשפחת התלמיד, צריך להחזיר את המשמעת לבתי הספר ולתת גיבוי מוחלט למורים. צריך שלא תהיה התפשרות במקרים של אלימות ואם לא יעזור בצורה חינוכית גם להכניס משטרה לבתי הספר".

הרב שרלו אומר שיולי תמיר פגעה מאוד בערכי המשמעת במערכת החינוך "היא עשתה דבר והיפוכו, מצד אחד היא דיברה על החזרת המשמעת בבתי הספר אבל היא בעצמה ערערה את זכות המורים להגן על עצמם בשם הערכים הפלורליסטים האין סופיים, ערכים שחלחלו למערכת ההתנהגויות של בני הנוער. השאיפה הראשונה צריכה להיות שמורה שמצליח ללמד כיום 17 דק' מתוך 40 דק' יוכל ללמד 30 דק' לפחות".