ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נועד הבוקר עם שר החוץ הקנדי לורנס קנון, ובסיום הפגישה שב על קריאתו לממשלת אחדות, "אנחנו נמצאים במצב חירום, והוא דורש היערכות חירום. זה דורש הקמת ממשלה בהקדם, ואני מתכוון לעשות זאת".

עוד אמר נתניהו, "אני גם דורש לשלב כוחות עם אותם גורמים אחראיים בפוליטיקה הישראלית שמבינים שאנחנו צריכים לפעול יחד כדי להבטיח את ביטחונה ושגשוגה של המדינה. אני אומר לכל גורם בקואליציה: גלו אחריות. התעלו על הרגע".

נתניהו ייאלץ בהקדם להתמודד עם המשבר הכלכלי שכבר נותן את אותותיו באחרונה ע"פ ההערכות של הביטוח הלאומי שיעור האבטלה במשק יזנק תוך שלושה חודשים לרמה של 7.5%.

בסביבתו של נתניהו אומרים כי נתניהו יגבש תוכנית מיוחדת מול המשך ירי הקסאם לעבר ישובי הדרום. ע"פ ההערכות נתניהו יגבה תג מחיר על כל ירי מרצועת עזה לעבר ישראל.

בליכוד משלימים עם ההנחה שקדימה לא תצטרף לממשלה ומקווים כי בעקבות שיחתם של בנימין נתניהו ואהוד ברק היום או מחר תקים העבודה צוות משא ומתן לבחון את הצטרפותה לקואליציה. בקול ישראל צוטט גורם בכיר בעבודה שטוען כי בסיעה יש התנגדות גורפת לכניסה לממשלה ולכן קלושים הסיכויים שתצטרף לקואליציה.