הסדרה החדשה מנסה להתחקות אחר ההתפתחות והתהליך שעבר על המוזיקה החסידית והיהודית עד שהגיע למקום בו היא נמצאת היום, וזאת בעזרת מבט על אלבומים מרכזיים שהיו לאבני דרך במוזיקה היהודית מקורית . ובפרק הראשון מיוחד לפורים אלבומו ההיסטורי של יהודה גלאנץ לפורים – " כאסח".

יהודה גלאנץ עלה לארץ ב-1979 מבואנוס איירס, ארגנטינה והיה לראשון עד היום שעשה ועדיין עושה מוזיקה דרום אמריקאית יהודית מאז הספיק להופיע בכל העולם, עם הסימפוניה הישראלית בהיכל התרבות ובכל במה ברחבי הארץ, עד כה הוציא לאור כ- 12אלבומים.

בשנת תשמ"ו - 1986מוציא יהודה אלבום מיוחד לפורים – כאסח ובו שירי פורים בעיבודים מיוחדים וכמה שירי קאוורים לשירי רוק מפורסמים עם מילים אחרות.

אך הכיוון של האלבום בתחילתו היה אחר לגמרי, הכל התחיל לאחר בשבת אחת בה ראה הפגנה של חרדים המפגינים על קדושת השבת בירושלים ושוטרים המכים אותם, בעקבות המקרה שהסעיר את ליבו כתב את אחד משירי המחאה שיכנסו להיסטוריה של המוזיקה היהודית מקורית את "אנחנו הדוסים של הרוקנרול" ולאחר מכן הוסיף את "שמעת מה קרה לשון הרע" שיר מחאה על לשון הרע, מפה בעצם לראשונה היה אפשר לשמוע שירי רוק עם מילים מקוריות.

בימים אלו עובד גלאנץ על אלבום חדש.