מהסקר שנערך על ידי המרכז הפלשתיני למדיניות ולחקר דעת קהל בראשות חליל שקאקי, עולה כי ראש ממשלת החמאס ברצועה, איסמאעיל הנייה, עתיד לזכות בבחירות להנהגת הרשות הפלשתינית עם 47% מהקולות, לעומת 45% קולות שיקבל יו"ר הרשות הנוכחי, אבו מאזן. בסקר קודם שנערך לפני שלושה חודשים, קיבל אבו מאזן 48% מהקולות לעומת 38% שקיבל הנייה.

הנתון המפתיע הוא, שדווקא ברצועת עזה הנשלטת בידי החמאס, 50% מהמצביעים העדיפו את אבו-מאזן, ורק 44% תמכו בהנייה



כשהתבקשו משתתפי הסקר לבחור בין הנייה למרוואן ברגותי, 61% מהם בחרו בברגותי, ו-34% בלבד בחרו בהנייה. 46% מהנשאלים סבורים כי הסוגיה העיקרית העומדת על סדר היום הפלשתיני כיום היא הצורך לאחד את יהודה ושומרון עם רצועת עזה – איחוד פלשתיני, כמובן. כשני שלישים ממשתתפי הסקר סבורים כי ניצחון של חמאס בבחירות לנשיאות ולפרלמנט יחמיר את המצור על עזה. מנגד, אחוז דומה העריך כי ניצחון של הפתח יוביל להסרת המצור.

על פי תוצאות הסקר, הפתח הוא עדיין הפלג הפופולארי ביותר בקרב הפלשתינים עם 40 אחוזי תמיכה, לעומת 33 אחוזי תמיכה בחמאס. השתתפו בו 1270 פלשתינים מהגדה המערבית ומרצועת עזה.

נתונים מעניינים נוספים על החברה הפלשתינית התפרסמו ביומון "אלקודס אלערבי", אודות סקר סטטיסטי רשמי שנערך ברשות הפלשתינית. מהסקר עולה כי מספר התושבים ברשות בסוף שנת 2008 עמד על 3.88 מיליון (1.97 מיליון גברים ו- 1.91 מיליון נשים).



תוחלת החיים הממוצעת של הגבר הפלשתיני עומדת על 70.2 שנים ותוחלת חייה הממוצעת של אישה עומדת על 73 שנים, כאשר תוחלת החיים ביהודה ושומרון גבוהה מעט מזו שברצועת עזה.