הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה לשרת החינוך יולי תמיר בדרישה להקפיא באופן מיידי את עבודת הצוות שהקימה ליישום דו"ח הוועדה הציבורית לגיבוש המדיניות הממלכתית בנושא חינוך לחיים משותפים בין יהודים לבין ערבים בישראל.

בנוסף פנה הפורום לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ולח"כ גדעון סער, אשר על פי הפרסומים הוא המועמד המוביל של ראש הממשלה המיועד לתפקיד שר החינוך, בדרישה לגנוז את הדו"ח ולפרק את הצוות מיד עם כניסתם לתפקיד.

במכתב נטען כי הרכבה של הועדה, אותה הקימה שרת החינוך, היה מוטה מראש, מאחר שהורכבה מנציגי ארגונים כגון "יוזמות קרן אברהם" ועמותת "סיכוי", אשר יש להן סדר יום מובהק בשאלות הנוגעות ליחסי יהודים-ערבים ולסכסוך הישראלי-פלסטיני .

"הדו"ח איננו מפתיע, הן בשל הרכבה המוטה מראש של הוועדה והן משום ששרת החינוך, אשת "שלום עכשיו", כבר הקדישה מאמצים רבים, בתקופת כהונתה, להנחלת תפיסותיה הפוליטיות בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלשתיני, בתוך התכנים במערכת החינוך (והדוגמה הבולטת ביותר היא מתן הלגיטימציה לנרטיב הפלשתיני של ה"נאכבה")", נאמר במכתב.

"מה שמקומם ומפתיע הוא מינויו, בימים אלה, של צוות ליישום הדו"ח המוטה והמדאיג, בלי דיון ציבורי כלשהו בממצאיו ובהמלצותיו, דווקא לאחר שהציבור שלח הביתה את המפלגות המייצגות את תפיסותיה הפוליטיות של שרת החינוך היוצאת", מוסיפים בפורום.

בפורום מבהירים, כי אם לא תפרק שרת החינוך את הצוות באופן מיידי יפעלך הם בדרכים משפטיות על מנת להביא לכך, "לקראת הקמת הממשלה החדשה, אנו מבקשים, כאמור, כי תוקפא לאלתר פעילותו של צוות היישום, כי יוקפאו פעולות כלשהן לקידום הערכים המדאיגים שבדו"ח הוועדה, וכי פעולותיו של משרד החינוך והתרבות תאופיינה מעתה בגישה פרו-ישראלית ופרו-ציונית, שאיננה מעמידה בספק את עצם הלגיטימיות של המדינה היהודית".