ח"כ הרב ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) דורש לקיים בכנסת דיון דחוף בפרשת המכינה הקדם צבאית ע"ש רבין "שתלמידיה יצאו במסע פירסומי המבזה את חיילי צה"ל ופוגע בכושר העמידה של מדינת ישראל", כדבריו.
 
לדברי בן ארי יש למצות את הדין עמם.
 

בן ארי קרא בראיון לערוץ 7 לחקור את תכנית הלימודים שייסד דני זמיר במכינה הקדם צבאית על שם רבין שאותה הוא מנהל ולקחת מידיו את ניהול המכינה. "אותן מכינות קדם צבאיות חילוניות שקמו נועדו לתת תשובה שמאלנית למכינות הצבאיות הדתיות, ובמקום שהם יחנכו דור של לוחמים לצה"ל כפי שמכינה קדם צבאית צריכה לעשות הם מלמדים אותם במשך חודשים ארוכים שאסור להיות מיליטנטי ושצריך כל הזמן לראות את המסכנות של הערבים".

בתוך כך הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, הורה היום (חמישי) למשטרה הצבאית לפתוח בחקירה בעקבות עדויות חיילי צה"ל ממבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

לדברי הפצ"ר, מעדויות החיילים עולה תמונה של "התנהגות פסולה לכאורה של חיילים במהלך מבצע עופרת יצוקה". מנדלבליט קיבל את החלטתו לאחר שעיין בתמליל העדויות על האחראים למעשה.

הבוקר דיווחו העיתונים מעריב והארץ כי לוחמים וקצינים העידו על התנהלות קשה של צה"ל במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. בין השאר, מובאים ציטוטים של מפקדי כיתות בצבא, שמתארות ירי באזרחים חפים מפשע.

"עברה על הציר זקנה מבוגרת", אמר אחד הלוחמים, בכנס של המכינה הקדם-צבאית "רבין" סמוך לטבעון. "לא יודע אם היא חשודה או לא. בסוף המ"פ העלה אנשים לגג וביחד עם הקלעים הוריד אותה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לצה"ל אין כל ידיעות תומכות או קודמות לאירועים המדוברים. צה"ל יבדוק את אמיתותם ויתחקר במידת הצורך".