בכיר הפתח' מוחמד דחלאן קובע בראיון טלוויזיוני כי תנועתו, הפרטנר המיתולוגי למו"מ עבור ממשלות ישראל האחרונות, אינה מכירה בישראל.

"אני רוצה לומר בפעם האלף: אנו דורשים מתנועת חמאס שלא תכיר בישראל מפני שתנועת פתח' לא מכירה בישראל עד כה", אמר דחלאן בראיון לטלוויזיה הפלשתינית.

במכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' העוקב אחר פרסומי תקשורת זו מציינים כי הדברים נאמרים במקביל לדרישת המערב מהחמאס להכיר בישראל, ואף התנו את העברת מיליארדי הדולרים המיועדים לשיקום הרצועה בהכרת החמאס בקיומה של מדינת ישראל.

"מדינות המערב הדגישו כי בניגוד לפתח' - חמאס לא תקבל סיוע כספי במידה והיא לא תכיר בישראל. על-אף שנקודת המוצא של מדינות המערב היא שפתח' מכירה בישראל, נראה כי הדברים במציאות שונים", אומרים ב'מבט לתקשורת הפלשתינית' ומוכיחים מדברי דחלאן כי לא קיים הבדל של ממש בין עמדות הפתח' לאלה של החמאס.

יצוין כי את דבריו אמר דחלאן בראיון שעסק בפערים המונעים את הקמתה של ממשלת האחדות בין פתח' לחמאס. דחלאן הסביר את המהלכים הדרושים להקמת ממשלה זו וקבע כי רק הממשלה של הרשות הפלשתינית חייבת להכיר בישראל וגם הכרה זו איננה צריכה להיות הכרה כנה ואמיתית, אלא הכרה שייעודה לסייע לרשות הפלשתינית לקבל סיוע כלכלי מהקהילה הבינלאומית. סיוע כזה, אמר דחלאן, לא יגיע לרשות הפלשתינית באם ממשלתה לא 'תכיר' בישראל.

ב'מבט' מציינים כי "עמדה זו אינה ייחודית לדחלאן, אלא מייצגת את אידיאולוגיית הרשות הפלשתינית. לפני כשבועיים פרסם יומון הרש"פ כי בכנס שנערך בלשכת הנשיאות הפלסטינית אמר סאיב עריקאת, ראש מחלקת המשא ומתן באש"פ: "אף אחד לא ביקש מתנועת חמאס או מאחד הפלגים האחרים להכיר בישראל... מה שנדרש מהממשלות הוא לא מה שנדרש מהפלגים - הממשלות צריכות למלא את המחויבויות של עמיהן".

בארגון מזכירים גם את דבריו של  יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, אבו מאזן, בשנת 2006 ולפיהם השרים ברש"פ צריכים להכיר 'הכרה טכנית' בשרים הישראלים מעל שולחן המשא ומתן, לצורך ניהול החיים היומיומיים, אך אין משמעות הדבר הכרה מדינית מהותית של הפתח' בישראל:  "חמאס לא נדרשת להכיר בישראל. לא נדרש מחמאס, או מפתח' או מהחזית העממית להכיר בישראל".