עוזי ברעם, ששימש בעבר ח"כ ושר מטעם מפלגת העבודה, אומר בראיון לערוץ 7 כי מצבה של העבודה היום הוא ממש חסר תקדים, "לא זו בלבד שהמפלגה הצטמקה לשלושה עשר מנדטים בלבד, הרי שבמהלך אליו מוביל ברק את המפלגה הוא מביא למעשה לפילוגה, גם אם לא באופן מוסדי הרי שבאופן פרקטי זה המצב כעת".

לדעתו של ברעם, "מצב שבו המפלגה חברה בממשלה אולם חלק מהחברים מתפקדים למעשה בכנסת כאופוזיציה, הוא מצב שבו ישנו פילוג דה-פקטו של המפלגה, דבר שעלול להביא לריסוקה המוחלט".

ברעם מציין, כי מספר התפקידים שהובטח לעבודה בהסכם הקואליציוני הוא מוגזם ומופרך, "חבל שביבי לא נתן לעבודה 13 שרים, ככה הוא היה פותר לגמרי את הבעיה. ברור שיש כאן אינפלציה של תיקים ותפקידים, נראה עוד אם זה אכן יאושר".

ברעם, שתמך בבחירות האחרונות ברשימת 'התנועה החדשה – מרצ', מצר מאוד על מצבו של השמאל הציוני בישראל, אשר לדבריו נחלש מאוד בעיקר עקב העובדה שהוא איבד את הקהל הצעיר שבעבר היה בסיס הכוח, גם של מרצ וגם של העבודה, "הקמפיין של לבני לקח אמנם 6-7 מנדטים מהעבודה ומרצ, אולם גם אם המנדטים האלו היו שבים למקורם עדיין מדובר בקריסה מוחלטת של מחנה השמאל הציוני".

את התשובה לקריסה הזו רואה ברעם בחזרה אל הקהלים שאפיינו פעם את המחנה הזה, ובעיקר את הקהל הצעיר שלדעתו של ברעם ניתן להגיע אליו היום בדרכים שונות ומגוונות, ולא רק דרך תנועות הנוער, כפי שהיה בעבר, "היום יש קהילות באינטרנט, יש אמצעים נוספים, וצריך לאסוף חזרה את האנשים האלו ולחבר אותם אלינו".