ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, וראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, סיכמו במהלך פגישתם השבוע על שיתוף פעולה בנושאי חינוך בין ניו יורק וירושלים.

במהלך ביקורו בניו יורק ביקר ברקת בבתי ספר בשכונות נכשלות ברובע הברונקס. ברקת שהציב בראש סדר העדיפויות העירוני את קידום מערכת החינוך בירושלים ביקש ללמוד כיצד פועלת מערכת החינוך בעיר ניו יורק.

אל ראש העיר התלווה בסיור מנהל מערכת החינוך של העיר ניו יורק, ג'ואל קליין, שהסביר לברקת על רפורמות חינוכיות בעיר כמו פרויקט ייחודי במסגרתו מקבלים סטודנטים מצטיינים תמריצים להסבה להוראה ובכך יוצרים בתי ספר אטרקטיביים בשכונות מצוקה בהם התלמידים מגיעים להישגים גבוהים, וכן על שילוב טכנולוגיות חדישות כמו כיתה חכמה במערכת החינוך. בפגישות שקיים ברקת עם ראשי מערכת החינוך בניו יורק סוכם על בדיקת אימוץ של שיטות עבודה לחיזוק מעמדם של המנהלים והמורים ולמעקב אחרי הישגי בתי הספר בצורה שקופה ואחידה.

באחת מכיתות הלימוד בהם ביקר העביר ברקת שיעור גיאוגרפיה לתלמידים על מדינת ישראל והעיר ירושלים.

במהלך פגישותיו עם בלומברג החליט ברקת לבחון פרויקטים הקיימים בניו יורק ולהתאימם לירושלים כגון פרויקט NY 311 (http://www.nyc.gov/apps/311) – אתר אינטרנט אותו מפעילה עיריית ניו יורק - בו כל אדם יכול לקבל כל מידע על העיר ניו יורק ועל השירותים הניתנים בה כגון: תשלומים שונים, חנייה, היתרי בנייה, תרבות ואירועים ועוד. מטרת האתר היא לאפשר לכל אדם גישה מהירה לכל שירותי העירייה תוך שמירה על רמה גבוהה של שירות. האתר מאפשר למפעיליו גם לבצע מעקב אחר הפעילות העירונית ולייעל אותה באופן קבוע.

כמו כן הוחלט לבדוק את תכנית NYC&CO - מודל שפותח בעיר ניו יורק שמטרתו לפתח את התיירות בעיר באמצעות שיווק, פיתוח כלכלי ופרסום. המודל כולל אתר אינטרנט NYC&GO - ) http://nycgo.com), ומרכז מידע כולל על כל מה שמתרחש בעיר. מודל NYC&CO הפך להיות הכלי המרכזי למבקרים, תיירים ותושבים בניו יורק המבקשים לקבל את כל המידע על המתרחש בעיר.

ברקת וצוותו התארחו בלשכתו של בלומברג הבנויה כ-Open Space . ברקת ציין לחיוב את השקיפות בהתנהלות הצוות ובניהול הלשכה, והחליט לאמץ אותה גם בירושלים.