במכינות קדם צבאיות רבות קוראים לדני זמיר ראש המכינה הקדם צבאית על שם רבין להתנצל על הנזק הרב שגרם למדינת ישראל, בפרט כעת לאחר שהתברר שהעדויות של החיילים התבססו על שמועות בלבד.

ארז אשל ראש המדרשה למנהיגות והמכינה הקדם צבאית בכפר אדומים אומר לערוץ 7, כי מה שקרה במכינה הקדם צבאית על שם רבין ממש לא מקרי, "התכנסו שם ישראלים שחיים בארץ ושמשום מה יש להם בתודעה שפגיעה בצבא הגנה לישראל משרתת את השקפת העולם והאנטרסים שלהם. דני זמיר צריך לבקש סליחה ולא להתפתל מתחת למעטה של טיעונים משפטיים".

לדבריו, מה שקרה במכינה הקדם צבאית של זמיר לא היה מפתיע, "מאז חבורת הסרבנים של אנשי אומץ לסרב בתקופת האינתיפאדה הראשונה שמצאו כל דרך להכפיש את שמם של לוחמי ישראל לא נתקלנו בחבורה כזאת שתפגע בצה"ל. מפתיע שבמכינה הזאת לא ראו את הכשלון במלחמת לבנון השנייה ולעומתו את המהלך הצבאי המרשים בעפרת יצוקה".

אשל סבור כי הנזק כבר נגרם ועכשיו הגיע הזמן לבדק בית, "הנזק ברמה הבנלאומית נעשה כבר, עכשיו הגיע הזמן לעשות בדק בית במכינה הצבאית של זמיר, כל מכינה מחוייבת להעדר זהות פוליטית רק כך הם יוכלו לעצב חברה ערכית אסור שלמכינה תהיה אג'נדה מכל סוג שהוא ואני משוכנע שאם דני זמיר יעשה את התקונים במוסד שלו הוא יוכל להחזיר את המכינה הצבאית שלו למה שהיא צריכה להיות".