לפני כשלושים שנים התקבל "חוק רמת הגולן" אשר הכיר באזור כחלק ממדינת ישראל. בעקבות הסיפוח התאפשר לתושבים הדרוזים של רמת הגולן להפוך לאזרחים ישראלים. אך מסתבר שאחרי שנים כה רבות בישראל ישנם כאלה מקרב העדה ברמת הגולן אשר מסרבים להיות חלק ממדינת ישראל.

מ', תושב דרוזי ברמת הגולן, חלם ליישם בפועל תוכנית רווחה חברתית עבור התושבים הדרוזים. ברגע זה מ', אזרח נורמטיבי, הפך למאוים ברצח. האשמה של מ' בעיני חלק מתושבים דרוזים ברמה, שהוא נושא בגאווה אזרחות ישראלית ומוכן לפעול למען המדינה.

"להערכתי יש ברמת הגולן מעט דרוזים אזרחי ישראל ויש עליהם חרם חברתי", מספר מ', "בחגים סוריים אפשר לראות הרבה אנשים מנופפים בדגלים סוריים".

'עמותת גולן לפיתוח כפרים ערביים' רשומה כחוק במדינת ישראל, אך זה לא מפריע לראשיה לבטא באופן פומבי את העמדות הפרו סוריות. העמותה מצהירה על מטרתה להלחם בכיבוש הישראלי ברמת הגולן. "זהו האבסורד", אומר מ', "שהם מנהלים גני ילדים ומחנכים דור של שונאי ישראל".

על פי דבריו של מ' הפרסומים נגדו באתר של העמותה הלהיטו את התוקפנות כלפיו מצד חלק מתושבים הדרוזים ברמת הגולן. אחד מכותבי התגובות לכתבה באתר של העמותה טען כי ראוי להוציא את מ' להורג והציע לסקול אותו באבנים בכיכר הראשית של הכפר. מפאת החשש לחייו ולחיי בני משפחתו נאלץ מ' להעתיק את מגוריו ולעזוב את ביתו במג'ד אל שאמס. בימים אלה הגישה עורכת דין שרית ברננקה-שוורץ תביעה נגד מנהלי "עמותת גולן לפיתוח כפרים ערביים" בגין פרסום לשון הרע.