חבר הכנסת אופיר אוקוניס עורר את זעמם של חברי הכנסת הערבים כאשר דרש מחבר הכנסת עפו אגבריה לחזור בו מהכרזתו מעל בימת המליאה שישראל רצחה למעלה מאלף נשים וילדים.

ראשית האירוע בדיון אודות התיקון לתקציב המדינה. חבר הכנסת אבריה, איש חד"ש, תקף את צה"ל ופעילותו במבצע 'עופרת יצוקה' וקבע שצה"ל רצח, כלשונו, למעלה מאלף נשים וילדים. דבריו אלה של אגבריה עברו בשתיקה ובחוסר תשומת לב ראשונית של חבר הכנסת אוקוניס שניהל את הישיבה בכהנו כסגן יו"ר הכנסת, אולם חבר הכנסת יואל חסון, איש 'קדימה' הפנה את תשומת ליבו של אקוניס לדבריו הבוטים של אגבריה.

אוקוניס הודה לחבר הכנסת חסון והודיע לאגבריה שעליו למחוק מהפרוטוקול את הדברים. "כשאני מנהל את הישיבה לא יגידו כאן שצה"ל רצח אלף ילדים", אמר אקוניס לאגבריה. אגבריה מצידו סירב למחוק את דבריו מהפרוטוקול ומספסלי המליאה עלתה קריאתו של חבר הכנסת ברכה שתקף את אוקוניס על עצם העלאת תביעתו זו. אקוניס מצידו שב על דרישתו מאגבריה ועל הכרזתו שתחת ניהולו את הישיבה לא יאמרו דברים מעין אלה במליאה.

חבר הכנסת אגבריה חתם את דבריו וביקש לרדת מהדוכן, אך אוקוניס ביקש ממנו להמתין עוד מספר שניות ולהודיע שהוא מוחק את דבריו מהפרוטוקול. אגבריה סירב לקול דברי תמיכה שקיבל מחבר הכנסת ברכה.

משנמשך סירובו של אגבריה חתם אוקוניס את הדברים בכך שהוא עצמו מוחק את הדברים מהפרוטוקול. "כנראה לא ביקרת בבתי החולים בדרום", אמר לאגבריה שטען כי מראות שראה בטלוויזיה המסקרת את האירועים בעזה הוכיחו לו שאכן מדובר בטבח שביצעה ישראל.

לאחר דבריו אלה של אגבריה ולאחר רידתו מהבמה עלה לנאום יו"ר מר"ץ חבר הכנסת, חבר הכנסת חיים אורון, שתקף את אוקוניס על דרישתו מאגבריה. אורון כינה את דרישתו של אוקוניס כ"בריונות פרלמנטארית", וקבע כי יש לו לאוקוניס ביטחון עצמי מופרז ועליו ללמוד את כוחו הפרלמנטארי כיו"ר ישיבה.