בפגישה עם מנהיג יהודי בוושינגטון הצהיר ראש צוות הבית הלבן, רם עמנואל כי "בארבע השנים הקרובות יהיה הסדר קבע בין ישראל לפלסטינים, על בסיס שתי מדינות לשני העמים, וזה בכלל לא מעניין אותנו מי ראש הממשלה", כך דווח אתמול בתקשורת.

בעקבות הדיווח שיגר יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כץ (כצל'ה), מכתב לראש צוות הבית הלבן רם עמנואל שמפציר בו, "אל תתכחש לעמך ומולדתך". בשבוע הבא ייצא כצל'ה לסדרת הרצאות ופגישות בארה"ב שיעסקו בין השאר בהתבטאותו המדאיגה של עמנואל ובסכנה הטמונה בפתרון שתי המדינות.

בפתח המכתב כתב כצל'ה כי "דיווח זה עורר דאגה בקרב ישראלים רבים שמאלנים וימנים כאחד, משום שמשתמע ממנו לכאורה יחס מזלזל כלפי ראש הממשלה, עמדותיו המדיניות וכלפי דעת הקהל בישראל, יחס שישראל לא מצפה לקבלו מידידת אמת כארה"ב ובטח ובטח שלא על ידי יהודי-ישראלי שהגיע לגדולה והתמנה לראש צוות הבית הלבן".

במכתבו מביע כצל'ה פליאה על הזלזול שעולה מההתבטאות שצוטטה בשם עמנואל כלפי ראש ממשלת ישראל, עמדותיו המדיניות ודעת הקהל בישראל באומרו ש"בכלל לא מעניין אותנו מי ראש הממשלה... בארבע השנים הקרובות יהיה הסדר קבע... על בסיס שתי מדינות לשני עמים".

עוד מתייחס כצל'ה למוצאו היהודי-ישראלי של עמנואל דרך סיפור עלייתה למלכות של אסתר המלכה שנועדה להצלת עם ישראל וכותב לו, "אם החרש תחריש בעת הזאת, רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואתה ובית אביך תאבדו ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות".

העתק מהמכתב נשלח לראשי ארגונים וקהילות היהודיות בארה"ב בכדי שיפעילו את כוחם להשפיע על עמדת הממשל המדאיגה.