סגן שר החוץ, חבר הכנסת דני איילון, מברך על החלטת המדינות להחרים את ועידת דרבן וקובע כי מדובר בהצלחה במאבק ההסברתי הישראלי שהצליח לשכנע את המדינות לראות בועידה מהלך אנטי ישראלי במוצהר.

כמו כן אומר סגן השר כי במקרה ועידת דרבן לא היה מקום לשקול השתתפות אמריקאית שתציג את העמדה התומכת בישראל שכן "המשחק מכור", כהגדרתו. לדבריו הסיכוי להסית את תוצאת הועידה לכיוון פרו ישראלי היה חסר סיכוי בשל רוב אוטומאטי שיש למדינות המתנגדות לישראל, ונוכחותה של ארצות הברית בוועידה הייתה מעניקה להחלטה המסכמת, החלטה אנטי ישראלית, גושפנקה כלל עולמית.

באשר לפגישת נשיא שוויץ עם נשיא איראן מסרב סגן שר החוץ להתייחס לדברים בשוויון נפש וקובע כי מדובר בעוד נדבך בניסיון האיראני לצאת מהבידוד הכלל עולמי, ולכך אין לתת יד. כמו כן הוא מוסיף ואומר כי על האומה האיראנית לדעת שהבידוד העולמי הוא חלק מהמחיר אותו היא משלמת בשל המשטר העומד בראשה, ופגישה שכזו מעמעמת את כוחו של בידוד זה.

איילון התייחס בדבריו גם לנסיעתו הקרובה של שר החוץ ליברמן לבירות אירופה. לדבריו מדובר במסע היכרות עם מנהיגים עימם יש לישראל אינטרסים משותפים ושיתוף ערכים ארוך שנים. זאת לבד מהיות הנסיעה חלק מהיערכות משרד החוץ לחתימה על מספר הסכמים כלכליים עם מדינות אירופה.

באשר לסוגיה המצרית אומר איילון כי למרות האמירה המצרית לפיה באם לא ישנה ליברמן את עמדותיו לא תדרוך כף רגלו על אדמתה, הרי שבקרוב יתקיים ביקור לליברמן במצרים על אף שאין בכוונתו של השר לשנות את עמדותיו.

איילון התייחס גם לפרשת אנאפוליס והתבטאויותיו של ליברמן מיד עם כניסתו לתפקיד ולפיהן תם עידן אנאפוליס. לשאלה אם עצם העלאת הנושא כאשר הממשל האמריקאי החדש אינו מאמין ביוזמת אנאפוליס לא הייתה טעות אומר איילון כי אמנם הממשל הנוכחי אינו שש לתהליך אנאפוליס אך בבירות רבות בעולם רואים בתהליך זה תהליך מתחייב לקראת הסדר מדיני בין ישראל לפלשתינים ועל כן חשוב היה להבהיר את העמדה הישראלית הנוכחית מיד עם הכניסה למשרד. איילון שולל את הטענות לפיהן התבטאותו זו של ליברמן נבעה מחוסר בשלות דיפלומאטית. לדבריו האמירה אינה טעות כלל ועיקר ומדינות העולם מוקירות ומכבדות מדינה עם עמדות ברורות שאינה חוששת לבטא אותם בגלוי.

סוגיה נוספת לה התייחס איילון היא סוגיית מינויו הצפוי, כך על פי דיווחים בתקשורת, של עורך הדין דב וייסגלס, הוגה ומקדם תכנית ההתנתקות, לשליח מיוחד של השר ליברמן לארה"ב. לדבריו לא ידוע לו כלל על מינוי שכזה.