לפני כחצי שנה הציבה עיריית ירושלים בפתח מתחם קבר דוד פסל ברונזה בגובה כשניים וחצי מטרים. מהכיתוב עליו מתברר שמדובר בתמונתו של דוד המלך המנגן בכינור, אולם הרב שמואל אליהו קובע: מדובר בדמות דיוקנו של ישו, כפי שהיא מובאת בספרות הנוצרית זה דורות. המקום הפך למוקד עלייה לרגל עבור תיירים נוצרים המצטלבים במקום ומשתטחים עליו. בימים אלה יוצא לאור מאבקו, ששמר עד כה על שקט, של הרב זלמן גרוסמן, ממתנדבי קבר דוד.

הרב גרוסמן מספר כי עד כה פעל מול רשויות עיריית ירושלים בדרישה להסיר את הפסל, אך עד כה נענה בסחבת, ובפועל נותר הפסל על כנו.

בערוץ 7 מספר הרב גרוסמן על הטקס בו הונח הפסל. לדבריו האירוע התקיים בנוכחות אנשי העירייה ואנשי כמורה בכירים בשעה בה נמנעה גישה למקום עבור שאר תושבי הבירה ומבקרים במקום.



עד כה פעל הרב גרוסמן באופן שקט לבקשת גורמים שונים שביקשו ממנו לפעול בדרך זו על מנת לאפשר העברת הפסל, אך משראה שהזמן חולף ואין פעילות בנושא העביר את מחאתו לאפיק הפומבי יותר.



הרב גרוסמן פעל גם מול רב הכותל והמקומות הקדושים ששיגר מכתב לעיריית ירושלים ובתגובה נאמר לו כי הנושא מטופל משפטית על ידי עורך הדין חביליו, היועץ המשפטי של עיריית הבירה.



במקביל הוקמה ועדה מיוחדת על ידי מועצת הרבנות הראשית. הועדה אמורה לגבש דרכי פעילות מול הרשויות המשפטיות והעירוניות בדרישה להסיר את הפסל. בראש הועדה עומד הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, המספר כי כששמע על הצבתו של הפסל נזעק לצפות בו בעצמו וגילה כי אכן מדובר בפניו של ישו, "האיש שבשמו שחטו מיליונים של יהודים". בכך לדבריו קיימת המשכיות לתיאוריה המובאת בפתח הברית החדשה ולפיה ישו מצאצאי דוד המלך, וזו אחת הסיבות לעלית הנוצרים לרגל לפסל. לדבריו מדובר ב"תועבה שאין כמותה".



הרב אליהו מדגיש בדבריו שאינו ממליץ לפעול באופן פרטיזני בו ייקחו יהודים את החוק לידיהם ויזיזו את הפסל, ועל כן בכוונת הועדה המיוחדת שהוקמה בראשותו לפעול מול הרשויות השונות עד להסרת הפסל.



הרב מוסיף ואומר כי דווקא בימים אלה, ימי טרום ביקור האפיפיור, הם ימים טובים למאבק זה שכן הכנסייה לוטשת עיניה על כלל מתחם קבר דוד ועל כן חשוב לעורר את הציבור להפעלת לחץ נגד הצבת הפסל במקום.