ביקור האפיפיור ממשיך לעורר סערה. ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) יקיים היום (רביעי) דיון מיוחד בכנסת לאחר שנשיאות הכנסת פסלה בקשה שלו לקיים דיון דחוף במליאת הכנסת בעניין ביקורו של האפיפיור.

ח"כ בן ארי עקף, למעשה, את החלטת ועדת הכנסת שדחתה אף היא את ערעורו של בן ארי בעניין והיום צפויים להגיע רבנים, ניצולי שואה ואנשי ימין שיעבירו מסר ברור לפיו אין לאפשר לאפיפיור לבקר בישראל בשל התנהלותו מול מכחישי שואה ודרישתו להעביר לבעלות הותיקן נכסים בישראל. בדיון צפויים להשתתף הרב ישראל אריאל, משה פייגלין, פרופ' הלל וייס ונוספים.

בן ארי טוען כי הכנסיה פעלה מאז ומתמיד ממניעים אנטישמיים, וכי האפפיור הנוכחי הזדהה עם מכחישי שואה. המשתתפים יקראו למוסד "יד ושם" לא לאפשר את ביקורו של האפיפיור במקום.

עמותת "דורות ההמשך, נושאי מורשת השואה והגבורה" קראה היום לאפיפיור לצאת בהכרזה נגד מכחישי השואה בתוך הכנסייה הקתולית ובעולם הרחב וקוראת לממשלה לדרוש מהאפיפיור הצהרה ברוח זו בעת ביקורו בארץ.  

"נכונותו של האפיפיור להחזיר לחיק הכנסיה בישופים מכחישי שואה ולהעדיף את אחדות הכנסיה על האמת ההיסטורית ורגשות העם היהודי, ולא נרתע אלא לנוכח התנגדות רבתי בכל העולם", אמרו בעמותה. 

כזכור הבישוף ריצ'ארד וויליאמסון, אמר בראיון טלוויזיוני כי אף יהודי לא נספה בתאי הגזים של הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה וכי לא יותר מ-300 אלף יהודים נהרגו במהלכה.