לבעלים מותר לסטור לנשותיהם אם הן מבזבזות הרבה מידי כסף, כך קבע שופט סעודי לאחרונה במהלך סמינר שעסק בנושא האלימות הבייתית, כך דווח בתקשורת הסעודית ביום ראשון.

העיתון היומי הסעודי באנגלית 'חדשות ערב' דיווח שהשופט, חמאד אל ראזין, אמר: "אם אדם נותן 1,200 ריאל (320$) לאישתו, והיא מוציאה 900 ריאל (240$) על עבאייה (הכיסוי השחור שעל כל אישה בסעודיה לחבוש על פניה) מחנות מותגים, ואם בעלה מחטיף לה בפניה כתגובה על מעשיה- מגיע לה העונש הזה".

על פי דיווח של ה-CNN נשים שהיו בקהל מחו באופן מיידי וקולני על הצהרתו של אל ראזין. הן היו בשוק ללמוד על הערותיו של השופט, כך דיווח העיתון.

העיתון 'חדשות ערב' דיווח שאל ראזין אמר את הערותיו בעוד הוא מנסה להסביר מדוע מקרים של אלימות בתוך הבית עלו בתוך תחומי ערב הסעודית. הוא אמר שעל הגברים והנשים חלה אחריות משותפת, אבל הוסיף כי "אף אחד אינו שם אפילו שברירי של אשמה" על הנשים, כך נכתב בעיתון.

אל ראזין גם ציין כי התנהגותן הלא צנועה של הנשים, והשימוש שלהן במילים מעליבות כנגד בעליהן מהוות חלק מן הסיבה לעלייה הגדולה בהיקף האלימות הבייתית במדינה", כך נכתב בעיתון.

אלימות בייתית, מה שהיה נושא שהוגדר כטאבו בממלכה הקונסרבטיבית, הפך לנושא חם בשנים האחרונות. קבוצות כמו התוכנית הלאומית לבטיחות המשפחה יצאו בקמפיינים נרחבים על מנת לחנך את הציבור ולהעלות את המודעות לבעיה, ועל מנת למנוע אלימות וניצול לרעה בתוך הבית.

פעילה מקבוצת נשים פעילות למען זכויות הנשים בסעודיה, וואג'הה אל הוואידר, אמרה בראיון ל-CNN שהנשים הסעודיות "זוכות" ליחס כזה באופן שגרתי. "זו הדרך שבה הגברים בסעודיה רואים את הנשים", היא אמרה בראיון הטלפוני מהעיר דאהראן. "זה לא משהו שהם קוראים בספר או רואים אצל חבר. גידלו אותם לראות כך נשים, שנשים הן פחות מבן אדם".

אל הוואידר הוסיפה: "אני לא מופתעת לראות שופט או איש דת שאומרים שגידלו אותם באותה האווירה והתרבות, תרבות שמשדרת להם שמותר להרים יד על אישה, שזה עובד".

שופט סעודי נוסף, בעיר אונייזה, היה המקור למחלוקת נפרדת לאחרונה. הוא הכחיש פעמיים בקשה של אם לילדה בת שמונה, שתינתן לילדה אפשרות להתגרש מבעלה בן ה-47!

בחודש שעבר, לאחר שקבוצה של זכויות האדם גינתה את האיגוד- ניתן האישור לילדה להתגרש מבעלה המבוגר ממנה ב-40 שנים.